• Juustjeen

    Följas åt? Med eventuellt bf 2019

    Hej! Någon som vill följas åt med eventuellt bf 2019?

    Har ägglossning om två dagar, har börjat se stegring nu på ägglossningstesten. Har 3 barn sedan innan ???? Hoppas fler hoppar på tåget så vi har någon att skriva av oss till ????

  • Svar på tråden Följas åt? Med eventuellt bf 2019
  • Theryd87

    Hej!

    Efter att vi förlorade vår dotter (första barnet) i februari har jag och min man påbörjat en ny resa för att få barn igen.

    Jag har haft svårt att bli gravid men hoppas på att det kommer bli lättare nu.

    Om det blev så (har inte kollat med äl-stickor) så hade jag äl i helgen. Men jag vet som sagt inte...

    I vilket fall så hoppas vi på en ny graviditet med beräknas födsel under 2019 ??

    Jag är gärna med i tråden för stöttning av varandra ??

  • lindabinda

    Hej, jag hoppar in här!

    Vårt första försök till syskon blir nu i juli. Väntar just nu in mensen som ska komma nästa helg. Sen ska man bara vänta in äl också, alltså detta väntande!!! När man väl bestämt sig vill man ju bara att det ska gå fort.

    Vårt första barn blev till på första försöket så jag hoppas att allt ska gå lika fort igen. Men det är klart, vi är äldre och man kan ju inte ha samma tur varje gång!

  • joannaq
    Hej

    Jag hoppar gärna in här Glad

    Fick reda på för ca 4 veckor sedan att jag hade en ofosterlig graviditet, trodde vi va i v12+5 men troligtvis va det aldrig ens något foster.. Har genomgått ett helvete sedan dess med cytotec "utrensning" hemma men det gick inte så bra så fick en infektion i livmodern som slutade med en skrapning för 2 veckor sedan. Inväntar nu vanlig mens.. 
    Jag har två barn sedan innan 16&11 år, men mannen har inga så detta barn är efterlängtat!
    Theryd87 skrev 2018-06-25 06:46:17 följande:

    Hej!

    Efter att vi förlorade vår dotter (första barnet) i februari har jag och min man påbörjat en ny resa för att få barn igen.

    Jag har haft svårt att bli gravid men hoppas på att det kommer bli lättare nu.

    Om det blev så (har inte kollat med äl-stickor) så hade jag äl i helgen. Men jag vet som sagt inte...

    I vilket fall så hoppas vi på en ny graviditet med beräknas födsel under 2019 ??

    Jag är gärna med i tråden för stöttning av varandra ??


    Jag beklagar eran förlust Hjärta
    Mitt första barn kom till på första försöket och det andra på nionde försöket.. Även detta som slutade med missfall (eller vad man ska kalla det) tog sig på nionde försöket oxå.. Jag hoppas inte det tar lika länge nu Rynkar på näsan
  • Sobika

    Heej, hoppar också på här i tråden!

    Va som att läsa sin egen text haha. Vi väntar in juli nu med ett första försök till ett syskon och mensen beräknas komma vid nästa helg :)

    Vi har tänkt börja försöka nu sen i vintras så jättekul och spännande att det äntligen är dags!


    lindabinda skrev 2018-06-25 09:12:42 följande:

    Hej, jag hoppar in här!

    Vårt första försök till syskon blir nu i juli. Väntar just nu in mensen som ska komma nästa helg. Sen ska man bara vänta in äl också, alltså detta väntande!!! När man väl bestämt sig vill man ju bara att det ska gå fort.

    Vårt första barn blev till på första försöket så jag hoppas att allt ska gå lika fort igen. Men det är klart, vi är äldre och man kan ju inte ha samma tur varje gång!


  • lindabinda
    Sobika skrev 2018-06-25 11:33:53 följande:

    Heej, hoppar också på här i tråden!

    Va som att läsa sin egen text haha. Vi väntar in juli nu med ett första försök till ett syskon och mensen beräknas komma vid nästa helg :)

    Vi har tänkt börja försöka nu sen i vintras så jättekul och spännande att det äntligen är dags!


    Hehe så spännande! Hur många barn har du sedan tidigare, hur gammal/gamla?
  • Sobika
    lindabinda skrev 2018-06-25 12:51:25 följande:

    Hehe så spännande! Hur många barn har du sedan tidigare, hur gammal/gamla?


    Vi har två barn, en som är 14 månader och en som blir tre till hösten :D

    Hur många har ni? Och gammal eller gamla? Har ni tänkt på en till länge?
  • lindabinda
    Sobika skrev 2018-06-25 16:15:13 följande:
    Vi har två barn, en som är 14 månader och en som blir tre till hösten :D

    Hur många har ni? Och gammal eller gamla? Har ni tänkt på en till länge?
    Jag har "bara" ett barn. En dotter som fyller 4 snart. Så det blir lite större åldersskillnad är du har på dina.

    Vi var inställda på att bara ha ett barn väldigt länge, tills jag började känna att det är lite egoistiskt av oss att låta henne få vara ensam genom livet, när vi har det bra ställt och har alla möjligheter att uppfostra ytterligare ett barn. Och ju mer vi tänkt på det så har det blivit mer och mer självklart att vi ska ha en till. Så nu känner vi oss tokredo för syskon!
  • Mia86a

    Jag hänger på! Ammar just nu vår minsting på 6 månader men försöker övergå mer och mer till annan kost för hans del i förhoppning att återfå ägglossning. Vi hoppas på plus inom 3-4 månader men det är ju omöjligt att veta om det är realistiskt eller inte.

  • Theryd87
    joannaq skrev 2018-06-25 11:16:55 följande:
    Hej

    Jag hoppar gärna in här Glad

    Fick reda på för ca 4 veckor sedan att jag hade en ofosterlig graviditet, trodde vi va i v12+5 men troligtvis va det aldrig ens något foster.. Har genomgått ett helvete sedan dess med cytotec "utrensning" hemma men det gick inte så bra så fick en infektion i livmodern som slutade med en skrapning för 2 veckor sedan. Inväntar nu vanlig mens.. 
    Jag har två barn sedan innan 16&11 år, men mannen har inga så detta barn är efterlängtat!Jag beklagar eran förlust Hjärta
    Mitt första barn kom till på första försöket och det andra på nionde försöket.. Även detta som slutade med missfall (eller vad man ska kalla det) tog sig på nionde försöket oxå.. Jag hoppas inte det tar lika länge nu Rynkar på näsan

    Tack Hjärta


    Hoppas att vi alla får det vi drömmer om Hjärta

  • AEL91

    Hej!

    Hoppar in i den här tråden då de vore trevligt att få följa fler föräldrar/blivande föräldrar i väntan på plusset, vare sig de är första gången eller inte.

    Har en dotter sen ett tidigare förhållande på 6år och försöker nu tillsammans med min man att bli gravida med mitt förhoppningsvis andra barn och hans första. Har BIM nu 1/7 och hoppas verkligen att mensen håller sig borta den här gången! Vi är inne på försök 4 varav 1 var ett missfall.

Svar på tråden Följas åt? Med eventuellt bf 2019