• Anzil

    Jag blir glad av att städa - Men jag är lat att komma igång

    Hej!

    Jag blir egentligen relativt glad att städa. Det blir så rent och snyggt, men ändå har jag stora tendens till att ha det oordning, speciellt när det gäller kläder.

    Jag bor i ett skyddad boende. I källarvåning. Det finns ingen garderob och jag har egentligen ingen plats för mina kläder. Så jag lägger de i min soffa. Men jag hade besök av kontaktpersonen för någon dag sedan och då ville jag bara bli av med grejerna och la de på den andre sängen som inte används. Jag har en våningssäng.

    Men det är massa papper och annat som är viktiga och jag har ingenstans att ta undan de.

    Jag har börjat komma mer igång med städningen och märkt att jag delvis tycker om det egentligen. Det blir så rent och snyggt efteråt. Men jag har väldigt svårt att komma igång. Men det kanske är det minsta problemet, eftersom städningen är egentligen inte större problem. Jag har inte struktur ingen ordning, ingenting där jag kan lägga papperna. Jag kan ju inte bara lägga de en bunt. Hur skall jag sedan hitta de, med att bläddra igenom allihopa. Det är inte sådan papper där jag kan ha de i en pärm. Det är lite mer avancerat än så och svårt att förklara. Men jag är verkligen jättedålig på att få det i ordning.

  • Svar på tråden Jag blir glad av att städa - Men jag är lat att komma igång
  • Fjäril kär

    Skaffa pärmar och mappar till dina papper och sortera som du önskar. En enkel konsolhylla på väggen kan bli förvaring för detta.

    Kan du köpa en byrå eller garderob och förvara kläder i?

    Bara några enkla plasbackar eller tvättsäckar kan lösa den mest akuta förvaringen. Köp galgar och skruva upp krokar så kan du hänga upp mycket kläder.

    Kan du få hjälp med att få ordning och struktur?

  • Anzil
    Fjäril kär skrev 2018-06-25 11:55:08 följande:

    Skaffa pärmar och mappar till dina papper och sortera som du önskar. En enkel konsolhylla på väggen kan bli förvaring för detta.

    Kan du köpa en byrå eller garderob och förvara kläder i?

    Bara några enkla plasbackar eller tvättsäckar kan lösa den mest akuta förvaringen. Köp galgar och skruva upp krokar så kan du hänga upp mycket kläder.

    Kan du få hjälp med att få ordning och struktur?


    Jag får inte köpa in möbler och inte heller göra hål i väggen. Pärmar och mappar låter egentligen inte så dumt, men vart kan man sedan lägga de någonstans?

    Just nu har jag papper i ett hörn av ''min'' soffa i ett hörn där jag inte brukar sitta. Det har istället blivit min papper-hörna eller vad man kan kalla det.
  • Fjäril kär
    Anzil skrev 2018-06-25 12:56:10 följande:

    Jag får inte köpa in möbler och inte heller göra hål i väggen. Pärmar och mappar låter egentligen inte så dumt, men vart kan man sedan lägga de någonstans?

    Just nu har jag papper i ett hörn av ''min'' soffa i ett hörn där jag inte brukar sitta. Det har istället blivit min papper-hörna eller vad man kan kalla det.


    Då kan du köpa plastback med lock och lägga pärmar och mappar i. Det kan du lätt stapla på varandra eller skjuta undan under sängen.

    Det finns många krokar du kan använda utan att göra hål eller skruva. Tex såna du hänger högst upp över dörrar. Använd såna på tex sängen och kanske toalettdörren. Häng kläder på dom.

    Det finns också enkla klädställningar billigt på tex Jysk i metallrör som du kan hänga upp galgar med kläder på.

    Ta hjälp av din kontaktperson. Det finns mycket att göra även om du inte får köpa möbler.
  • Anzil
    Fjäril kär skrev 2018-06-25 13:40:59 följande:
    Då kan du köpa plastback med lock och lägga pärmar och mappar i. Det kan du lätt stapla på varandra eller skjuta undan under sängen.

    Det finns många krokar du kan använda utan att göra hål eller skruva. Tex såna du hänger högst upp över dörrar. Använd såna på tex sängen och kanske toalettdörren. Häng kläder på dom.

    Det finns också enkla klädställningar billigt på tex Jysk i metallrör som du kan hänga upp galgar med kläder på.

    Ta hjälp av din kontaktperson. Det finns mycket att göra även om du inte får köpa möbler.

    Åhh..De där sakerna har jag inte ens tänkt på.


     


    Stort tack!

Svar på tråden Jag blir glad av att städa - Men jag är lat att komma igång