• moaguu­un
    Äldre 25 Jun 17:04
    1266 visningar
    7 svar
    7
    1266

    Bleka hela håret?

    Jag funderar på att bleka hela håret istället för att göra slingor som jag brukar. Dels tar det så lång tid att göra slingor och tycker inte att det brukar bli så jättestor skillnad mot min vanliga hårfärg , så känns inte som utväxten blir så stor... Någon som brukar bleka hela håret? Blir det bra? Om en jämför med slingor.

  • Svar på tråden Bleka hela håret?
  • moaguu­un
    Äldre 25 Jun 17:05
    #1

    Jag gjorde slingor för typ 2 månader sedan så är ju kvar i håret...

  • Glitra
    Äldre 25 Jun 17:10
    #2

    Nej, naturligt är finast.

  • moaguu­un
    Äldre 25 Jun 17:28
    #3
    Glitra skrev 2018-06-25 17:10:33 följande:

    Nej, naturligt är finast.


    Lite onödigt att du svarar om du saknar erfarenhet... Själv tycker jag det oftast är snyggast med slingat eller färgat hår, men beror ju på hårfärg.
  • Glitra
    Äldre 25 Jun 17:29
    #4

    Vadå saknar erfarenhet? Känner du mig?

  • moaguu­un
    Äldre 25 Jun 17:33
    #5

    Tja du svarade inte på min fråga. Inte jätteintresserad om hurvida du tycker det är snyggast med naturligt hår.

  • Äldre 25 Jun 17:45
    #6

    Blek hela tycker jag om du vill ha större skillnad. Var dock medveten om vilken blekning du bör ha. Har du röda toner i ditt naturliga hår kan det bli rosa eller orange. Finns efterbehandlingar som dämpar gula toner (titta på t ex Eleven). Jag blekte första gången hos frisör och sen har jag gjort hemma när jag vill ta utväxten. Tänk också på att blekning torkar ut håret så investera eller gör egen djupinpackning både före och efter. Googla på hur du ska göra så får du ännu mer tips. Lycka till!

    Ofärgat är fint, javisst. Färgat och blekt hår är också fint. Att packa på andra sina egna åsikter när man uttryckligen sagt att man vill gör motsatsen är jäkligt ofint.

  • Äldre 25 Jun 20:56
    #7

    Jag helblekte mitt hår för några år sedan, tyvärr valde frisören fel typ av blekning till mitt hår så det blev väldigt risigt och torrt. Krävdes dyra inpackningar för att det skulle bli hyfsat.

    För några månader gjorde jag det igen, nu hos en annan. Mycket stor skillnad i resultat, även nu rätt torrt men mjukt och följsamt.

    Viktigt alltså att välja en bra frisör, jag kollade med vänner. Nu har ja naturligt rätt mörkt hår så jag får bleka utväxt rätt ofta för att det ska hålla sig snyggt. Gör även det på salong, dyrt men jag vågar inte göra det själv, tänk om det misslyckas och blir torrt och risigt.

Svar på tråden Bleka hela håret?