• Äldre 25 Jun 19:00
    10124 visningar
    30 svar
    30
    10124

    Undviker cellprov pga tidigare negativa erfarenheter

    Deltagare till intervju sökes! Undviker du cellprovtagning? Har du haft negativa upplevelser av tidigare gynekologiska undersökningar?


    Vi söker nu deltagare till vår examensuppsats, en studie som undersöker upplevelsen av tidigare negativa erfarenheter av gynekologiska undersökningar hos personer med livmoder som undviker cellprov. Vi som genomför studien går sista terminen på psykologprogrammet vid Örebro Universitet. Med din hjälp hoppas vi kunna bidra med kunskap om vad som kan leda till att personer med livmoder undviker cellprovtagning. Tidigare forskning visar att många som undviker cellprov gör det på grund av tidigare negativa erfarenheter, men trots detta finns det få studier som fokuserar på deras personliga erfarenheter och upplevelser. Intervjun beräknas ta cirka en timme, alla deltagare kommer att vara helt anonyma och du har rätt att avsluta intervjun när som helst utan att ange orsak till varför. Om du är intresserad av att delta eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss på cellprovstudie@gmail.com.


    Mvh Maja Jerdén och Idamaria Jonsson


  • Svar på tråden Undviker cellprov pga tidigare negativa erfarenheter
  • Äldre 26 Jun 00:33
    #1
    Cellprovstudie skrev 2018-06-25 19:00:48 följande:
    Vi som genomför studien går sista terminen på psykologprogrammet vid Örebro Universitet. Med din hjälp hoppas vi kunna bidra med kunskap om vad som kan leda till att personer med livmoder undviker cellprovtagning.

    Mvh Maja Jerdén och Idamaria Jonsson


    Detta med cellprovstagning hos på kvinnor så krävs det ju att man har livmoder. Annars så går det inte att göra cellprovstagning ö.h.t. Cellprovstagningen är tillför att upptäcka livmoderhalscancer.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (M)
    Äldre 26 Jun 00:48
    #2
    EnAnonumius skrev 2018-06-26 00:33:10 följande:
    Detta med cellprovstagning hos på kvinnor så krävs det ju att man har livmoder. Annars så går det inte att göra cellprovstagning ö.h.t. Cellprovstagningen är tillför att upptäcka livmoderhalscancer.
    Vad är din poäng?
  • Äldre 26 Jun 02:48
    #3
    -1
    Anonym (M) skrev 2018-06-26 00:48:54 följande:
    Vad är din poäng?
    Min poäng är att du struntar i att notera vad jag påpekar.

    Fler irrelevanta frågor?
  • Anonym (M)
    Äldre 26 Jun 02:51
    #4
    EnAnonumius skrev 2018-06-26 02:48:59 följande:
    Min poäng är att du struntar i att notera vad jag påpekar.

    Fler irrelevanta frågor?
    Uhm...okej. Var en seriös fråga. Förstår inte riktigt vad din poäng var i relation till trådstarten. Vad är det du vill påpeka? Som jag läser det upprepar du bara detsamma som redan står, men kanske läser det konstigt (trött) och frågar därför.
  • Pentra
    Äldre 26 Jun 02:59
    #5

    Cellprovstagning gör ju något så ohyggligt ont att man kan gå i taket för mindre...typ... ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (fr)
    Äldre 26 Jun 03:06
    #6
    +1
    EnAnonumius skrev 2018-06-26 00:33:10 följande:
    Detta med cellprovstagning hos på kvinnor så krävs det ju att man har livmoder. Annars så går det inte att göra cellprovstagning ö.h.t. Cellprovstagningen är tillför att upptäcka livmoderhalscancer.
    Intersex och transpersoner existerar. 
  • Anonym (M)
    Äldre 26 Jun 03:10
    #7
    Anonym (fr) skrev 2018-06-26 03:06:09 följande:
    Intersex och transpersoner existerar. 
    Lite vad jag tänkte också, men därför jag undrade över vad EnAnonimous verkligen menade. 
  • Anonym (Herre­gud)
    Äldre 26 Jun 06:35
    #8
    Pentra skrev 2018-06-26 02:59:27 följande:

    Cellprovstagning gör ju något så ohyggligt ont att man kan gå i taket för mindre...typ... ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Eller inte!
  • Äldre 26 Jun 09:54
    #9
    Anonym (fr) skrev 2018-06-26 03:06:09 följande:
    Intersex och transpersoner existerar. 
    Jag har aldrig förnekat att de existerar.
    Varför sitter du och hittar på innehåll i mitt inlägg, och svar på ditt egna påhittade innehåll och håller det emot mig?
    Nästa insinuerande du skall göra emot mig som du saknar helt underlag att göra?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • LFF
    Äldre 26 Jun 09:55
    #10
    Pentra skrev 2018-06-26 02:59:27 följande:

    Cellprovstagning gör ju något så ohyggligt ont att man kan gå i taket för mindre...typ... ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Aldrig fått ont vid cellprovtagning.
Svar på tråden Undviker cellprov pga tidigare negativa erfarenheter