• Timal89

    Följas åt till ett plus?

    Hej!

    Det vore roligt att följa andra som oxå precis bestämt sig för att bli gravida. Höra era tankar, känslor och kanske tips?

    Jag är 29 och min pojkvän (min man om 3v!!!!!!) 32.

    Känns som vi tillhör ?de äldre? som skaffar barn. (Okej jag vet att det inte är så men alla jag känner är under 25..)

    Finns de fler som i samma sits här? Så kan vi vänta in ÄL tsm ;)


    Väntar barn gravid ägglossning
  • Svar på tråden Följas åt till ett plus?
  • AlexandraGG

    Hejsan,

    Vi har precis också bestämt att börja bebisverkstan, jag är 27 och min kille 35 så ganska nära i ålder! Vi lyckade pricka in den här ägglossningen som var men har BIM den 29/6 nu på fredag och har testat negativt på alla test fram tills idag.. (har däremot haft massa symtom men antar att jag är skengravid för jag hoppas så mycket) Så jag antagligen att det inte har gått vägen för oss, min nästa ägglossning är ca 19/7.

  • Timal89

    Håller tummarna för ett plus!

    När man väl bestämt sig för att bli gravida känns de så svårt att inte ha höga förhoppningar och stor längtan?!

    Oroar mig massor redan nu att de inte ska gå, att jag ska få missfall o alla andra dumma tankar man kan ha. :p så onödigt men de är nästan oundvikligt.. hur känner du?

  • AlexandraGG

    Jag känner precis likadant, i stort sätt alla tankar ligger just nu på sånt. Försöker förbereda mig på minst 1 missfall bara för att försöka att inte göra mig själv så besviken om de skulle hända..

    Har du koll på din ägglossning och så? Känner sån press när man ligger hahah bara för att man vill att de ska gå vägen... Vågar inte äns resa mig på minst 30 min...

  • Timal89

    Näe jag har inte fått koll på äl än. Hur många äl har ni prickat in? Fått din mens än?

    Tog ut spiralen för en vecka sedans idag. Fick mens 1 dag på midsommar annars ingenting. Så tänkte göra ett äl test i början av nästa vecka.

    Är de bevisat att de funkar att ligga kvar i sängen? Jag tycker mig minnas att jag läst att sånt inte spelar nån roll.. måste genast googla ;)

    Nån annan som vet kanske?!

  • AlexandraGG
    Timal89 skrev 2018-06-28 16:15:10 följande:

    Näe jag har inte fått koll på äl än. Hur många äl har ni prickat in? Fått din mens än?

    Tog ut spiralen för en vecka sedans idag. Fick mens 1 dag på midsommar annars ingenting. Så tänkte göra ett äl test i början av nästa vecka.

    Är de bevisat att de funkar att ligga kvar i sängen? Jag tycker mig minnas att jag läst att sånt inte spelar nån roll.. måste genast googla ;)

    Nån annan som vet kanske?!


    Vi har lyckats pricka in en ägglossning, den som var nu då. Mensen har fortfarande inte kommit (skulle iofs komma idag) men tog ett RFSU tidigt gravtest imorse och det blev ett svagt streck.. måste testa igen imorgon. Vågar inte tro att de är något eftersom alla andra visat negativt men sen säger man även att man inte ska testa före BIM.

    Nej de ska inte hjälpa men låg kvar där ändå hahah, känns ju som att allt rinner ut annars tycker jag.

  • Thorax

    Godmorgon. Här inväntas ÄL fortfarande, den borde komma nångång mellan 2-6.

    Känner mig rätt lugn så sätt. Blir det så blir det liksom :) det är ändå så lite som man kan påverka

  • Timal89
    AlexandraGG skrev 2018-06-29 07:08:45 följande:

    Vi har lyckats pricka in en ägglossning, den som var nu då. Mensen har fortfarande inte kommit (skulle iofs komma idag) men tog ett RFSU tidigt gravtest imorse och det blev ett svagt streck.. måste testa igen imorgon. Vågar inte tro att de är något eftersom alla andra visat negativt men sen säger man även att man inte ska testa före BIM.

    Nej de ska inte hjälpa men låg kvar där ändå hahah, känns ju som att allt rinner ut annars tycker jag.

    Ååååh glad för din skull!!! Du får göra ett till test imorgon o berätta!!! Om man inte vet när man har BIM då, eller oregelbunden cykel, då vet man inte när mam kan förlita sig på testet?!


  • Timal89
    Thorax skrev 2018-06-29 07:24:06 följande:

    Godmorgon. Här inväntas ÄL fortfarande, den borde komma nångång mellan 2-6.

    Känner mig rätt lugn så sätt. Blir det så blir det liksom :) det är ändå så lite som man kan påverka


    Då har vi Äl samtidigt tror jag :)

    SKa testa på söndag!!
  • Thorax
    Timal89 skrev 2018-06-29 10:42:07 följande:

    Då har vi Äl samtidigt tror jag :)

    SKa testa på söndag!!


    Vad kul :)

    Jag började testa i förrgår haha, helt onödigt men lite narkoman på ÄL tester.

    Hoppas vi båda plussar nu också samtidig
  • Timal89
    Thorax skrev 2018-06-29 12:08:53 följande:

    Vad kul :)

    Jag började testa i förrgår haha, helt onödigt men lite narkoman på ÄL tester.

    Hoppas vi båda plussar nu också samtidig


    Haha! Jag köpte hem 30 st äl tester ;)

    Vet dock inte vad man ska ha för taktik, maxa antal ligg under 3 dagar eller försöka ta de lite mer avslappnat..

    ja de vore ju sjult kul! Har du koll på din cykel?
Svar på tråden Följas åt till ett plus?