• Äldre 26 Jun 13:29
    2654 visningar
    12 svar
    +1
    12
    2654

    Pojknamn på H

    Jag och min fru har gjort var vår lista med pojknamn och när vi gick igenom den såg vi att vi hade väldigt många namn som började på bokstaven H. Vi vill inte ha att våra barn i framtiden ska ha namn som börjar på samma bokstav men vi har svårt att bestämma oss för vilket H-namn vi gillar mest. Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn på H
  • Äldre 26 Jun 13:52
    #1
    +1

    H är en av mina favoritbokstäver när det kommer till namn. Mitt absoluta favortitnamn alla kategorier fanns inte med här - Henning! 

    Av era namn står Helge på min lista och alla andra namn har tidigare stått med och får kanske komma tillbaka. Jag kan egentligen inte välja en favorit bland era förslag, jag älskar dem alla. Om ni gör samma så fundera på eventuella smeknamn, hur namnet låter ihop med efternamnet osv så kanske det blir lättare att bestämma sig. 

    Harald - ÄLSKAR! Så starkt, så manligt, så nordiskt. Låter samtidigt väldigt snällt. Gångbart. Kan bli "Harry", vilket vore tråkigt på ett så ståtligt namn.

    Helge -  UNDERBART! Låter pillemariskt, men ändå seriöst. Nordiskt och starkt. Ännu lite eget. Inga direkta smeknamn. 

    Helmer - Underbart mjukt och fint utan att vara mesigt. Har sett det komma mer och mer. 

    Henrik - Slår aldrig fel. Gångbart, bra, seriöst och starkt. Men "Henke" är lite tråkigt tycker jag. 

    Herman - Vackert! Mjukt, men inte mesigt. Men det är lite stolpigt.

    Hilding - UNDERBART! Vackert och ståtligt. Sobert på något vis. Låter snällt och seriöst. 

    Hilmer - Gemytligt namn. Men väldigt sött. Jag valde bort det från min egen lista eftersom att det är så likt det vanligare Vilmer och jag tänker att folk lätt hör fel. 

    Holger - Mysnamn! Fulfint(en komplimang när det kommer från mig). Eget, men ändå så bekant. Låter också pillemariskt och snällt, samtidigt nordiskt och manligt. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 26 Jun 14:49
    #2
    +1
    fluu skrev 2018-06-26 13:52:19 följande:

    H är en av mina favoritbokstäver när det kommer till namn. Mitt absoluta favortitnamn alla kategorier fanns inte med här - Henning!


    Tack för dina kommentar! Min nevö heter Henning så det är anledningen till att vi inte har det som ett alternativ - tycker annars också att det är ett väldigt fint namn!
  • Äldre 26 Jun 14:50
    #3
    +1

    Två av mina favoritnamn är Hjalmar och Henry.

  • Äldre 26 Jun 14:55
    #4
    Stuppis1 skrev 2018-06-26 14:50:54 följande:

    Två av mina favoritnamn är Hjalmar och Henry.


    Gillar dem också men min fru gör inte det
  • Äldre 26 Jun 14:56
    #5
    +1
    Sturla skrev 2018-06-26 14:55:32 följande:
    Gillar dem också men min fru gör inte det
    Tycker att ni har många fina förslag i listan, jag röstade på Helge, tycker att det är jättesött!
  • Äldre 26 Jun 15:23
    #6
    +1

    Röstar på Harald. Tycker av dessa förslag att det låter finast.

  • senale­na
    Äldre 26 Jun 15:59
    #7
    +1

    Helge är ju jättefint. Jag skulle välja det. 

  • Äldre 26 Jun 19:15
    #8
    -1

    Henrik

  • pinois­me
    Äldre 26 Jun 20:42
    #9

    Svårt, men Harald, Helge eller Holger.

  • Glitra
    Äldre 26 Jun 20:48
    #10
    -1

    Henrik.

  • Äldre 27 Jun 06:54
    #11
    +1

    Röstade på Helmer. Gillar även Henry och Hjalmar!

  • Glitra
    Äldre 27 Jun 08:47
    #12

    Varför ogilla utan kommentar?


    Bra.
Svar på tråden Pojknamn på H