• ClansMan

    Ingen potträning

    Hej allihopa i värmen. Jag var ute här tidigare och gick förbi en lekplats då jag skulle till affären. Sitter ett gäng ungar på ungefär 5 år och leker då en plötsligt säger att han ska bajsa och då säger den andra gå hem och gör det då han som ska bajsa säger att han ska göra det i blöjan. Sen hör jag att " bajsar du bara i blöjan " vilket svaret blev ja. Tänkte där att stackars barn som måste göra det i blöjan. Att föräldrar inte kan träna sina barn at använda toaletten eller är det för mycket? Har dom inte tid eller vad är det frågan om? Skulle jag ha barn så skulle dom direkt så fort som möjligt blivit av med blöjan. Vad tycker ni om det?

  • Svar på tråden Ingen potträning
  • Trippelmamma76

    Du kan inte tänka dig att det kan finnas någon fysisk orsak till att barnet behöver blöja trots att det normalt sett låter som att han borde gått på toalett vid det här laget?

  • ClansMan

    Barnet såg normalt ut och pratade normalt men att ha blöja vid den åldern är lite väl mycket. Själv slutade jag med blöja vid 5 års ålder så jag ska nog inte säga nåt när jag tänker efter. Äsch jag reagerade väl för mycket nu när det är varmt och haft en dålig dag

  • Trippelmamma76

    Om barnet tex har en tarmsjukdom så syns det ju inte direkt utanpå, tänker jag.


    ClansMan skrev 2018-06-26 18:30:43 följande:

    Barnet såg normalt ut och pratade normalt men att ha blöja vid den åldern är lite väl mycket. Själv slutade jag med blöja vid 5 års ålder så jag ska nog inte säga nåt när jag tänker efter. Äsch jag reagerade väl för mycket nu när det är varmt och haft en dålig dag


  • fjanten

    Det finns både fysiska och psykiska orsaker till att en till synes normal 5-åring kan behöva använda blöja.

Svar på tråden Ingen potträning