• Längtar1985

    RFSU gravidtest. Hjälp!!

    Hej,

    Vi har lämnar länge med att bli gravida. Åt letrozol. Cykeldag 15 hade jag 18 mm ägg och slemhinnan var fin. Samma dag hade vi sex och jag åkte utomlands utan min man.

    Cd 27 kom brun spotting som avtog.

    Idag bm+4 tog jag detta test med eftermiddagsurin..

    kan det vara möjligt att jag är gravid?!

    Är det inte fysiskt omöjligt?

  • Svar på tråden RFSU gravidtest. Hjälp!!
  • Anonym (Lo)
    Längtar1985 skrev 2018-06-26 18:16:57 följande:

    Hej,

    Vi har lämnar länge med att bli gravida. Åt letrozol. Cykeldag 15 hade jag 18 mm ägg och slemhinnan var fin. Samma dag hade vi sex och jag åkte utomlands utan min man.

    Cd 27 kom brun spotting som avtog.

    Idag bm+4 tog jag detta test med eftermiddagsurin..

    kan det vara möjligt att jag är gravid?!

    Är det inte fysiskt omöjligt?


    Det är solklart positivt. Varför skulle det vara omöjligt?
  • Längtar1985

    Åh hoppas!!

    För att mitt ägg var 18 mm och hade bara sex en endaste gång den dagen? Min man har inte jättebra spermier heller. Tänker att det borde ta ett par dagar innan ägget släpper och min gyn sa i princip att det var kört...

    Tidigare har vi haft sex typ varje dag kring äl och då har det inte tagit sig så det vore lite för bra för att vara sant nu tänkte jag...

  • Längtar1985
    Kiyus skrev 2018-06-26 19:41:06 följande:

    Du är gravid! Inget snack om saken. Grattis :)


    Åh tror du?!?! Tack!!

    Testade med ett ägglossningstest nu för jag vill spara mitt andra gravtest till imorgon bitti och det var fullt utslag.

    Jag hoppas verkligen. Försökt få ett syskon i över två år nu och första blev till med ivf.
  • Längtar1985
    Kiyus skrev 2018-06-26 19:41:06 följande:

    Du är gravid! Inget snack om saken. Grattis :)


    Åh tror du?!?! Tack!!

    Testade med ett ägglossningstest nu för jag vill spara mitt andra gravtest till imorgon bitti och det var fullt utslag.

    Jag hoppas verkligen. Försökt få ett syskon i över två år nu och första blev till med ivf.
  • sodervallj

    Hej, ser ut som om du skulle kunna vara gravid vännen! Ta ett nytt test med morgonurin (jag vet, det är så jobbigt att vänta) så får du ett mer pålitligt resultat! Håller tummarna! Kramar

  • Anonym (Grattis!)

    Grattis till graviditeten!

    Du har knullat 1-2dygn innan ägglossning och det är då man har störst chans att bli gravid.

Svar på tråden RFSU gravidtest. Hjälp!!