• Anonym (Pärlemoband)

    Hur slutar man att konstant tänka på att man vill ha barn

    Håller på att bli knäpp på riktigt tror jag samt att alla säger till mig att "du tänker för mycket", " Sluta planera så händer det" Osv osv men inget av det hjälper. Att bli gravid finns i min hjärna 24/7 och jag kan inte få bort dem. Många säger att det är svårare att bli gravid om man tänker på det hela tiden? Vi har försökt i 9 månader med ett hyfsat tidigt missfall i januari, vilket jag blev totalt knäckt av. Flertalet kompisar i min närhet är gravida eller har precis fått barn och hur mycket jag än vill glädjas åt deras lycka så känner jag ändå innerst inne hur illa jag mår över att jag själv inte lyckas. Är så trött på att vara ständigt ledsen varje månad när mensen kommer :( hjälp

  • Svar på tråden Hur slutar man att konstant tänka på att man vill ha barn
  • Anonym (mia)

    Det enda du kan påverka är hur du sköter din kropp. Slappna av och tänka på annat påverkar Inte fertiliteten.

    Har varit i samma sits förutom missfallet då. Gå till gyn och be om råd, kanske att du kan få lite hjälp på traven.

    För oss blev det hela ivfkarusellen... och 8 år senare blev vi föräldrar.

    (Med väldigt mycket hjälp och många pengar senare)

    Lycka till, det kommer lösa sig

  • Anonym (Pärlemoband)
    Anonym (mia) skrev 2018-06-27 11:42:01 följande:

    Det enda du kan påverka är hur du sköter din kropp. Slappna av och tänka på annat påverkar Inte fertiliteten.

    Har varit i samma sits förutom missfallet då. Gå till gyn och be om råd, kanske att du kan få lite hjälp på traven.

    För oss blev det hela ivfkarusellen... och 8 år senare blev vi föräldrar.

    (Med väldigt mycket hjälp och många pengar senare)

    Lycka till, det kommer lösa sig


    Har ringt och pratar med gyn samt haft kontakt med dem efter missfallet. Hoppas verkligen det löser sig, oavsett om man behöver få hjälp eller inte :) tack för orden!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (mia) skrev 2018-06-27 11:42:01 följande:
    Det enda du kan påverka är hur du sköter din kropp. Slappna av och tänka på annat påverkar Inte fertiliteten.

    Har varit i samma sits förutom missfallet då. Gå till gyn och be om råd, kanske att du kan få lite hjälp på traven.
    För oss blev det hela ivfkarusellen... och 8 år senare blev vi föräldrar.
    (Med väldigt mycket hjälp och många pengar senare)

    Lycka till, det kommer lösa sig
    Håller med
Svar på tråden Hur slutar man att konstant tänka på att man vill ha barn