• Skogskantarellen

    IVF-kliniker i DK: VivaNeo Ciconia, IVF-syd, Trianglen - erfarenheter?

    Hej, 

    Har ni erfarenheter av följande IVF-kliniker i DK:


    VivaNeo Ciconia (Aarhus)
    IVF-Syd (Fredericia)
    Trianglen (Hellerup)
    Mvh
    /Skogis, 38 år
  • Svar på tråden IVF-kliniker i DK: VivaNeo Ciconia, IVF-syd, Trianglen - erfarenheter?
  • Anonym (Mamma till tre)

    Hej. Jag har gjort IVF och FET på Trianglen. Första försöket resulterade i graviditet och en frisk bebis. Överlag är jag nöjd med kliniken. De är väldigt kunniga och svarar snabbt på mejl. När mina frysisar var slut bytte jag till Vitanova (hade gjord inseminationer där tidigare) och gjorde samma behandling där. Fick tvillingar. Jag gillar Vitanova bättre än Trianglen. Jag tycker bemötandet och omhändertagandet är bättre på Vitanova. Jag kände mig tryggare där.

  • Skogskantarellen
    Anonym (Mamma till tre) skrev 2018-06-26 22:13:26 följande:

    Hej. Jag har gjort IVF och FET på Trianglen. Första försöket resulterade i graviditet och en frisk bebis. Överlag är jag nöjd med kliniken. De är väldigt kunniga och svarar snabbt på mejl. När mina frysisar var slut bytte jag till Vitanova (hade gjord inseminationer där tidigare) och gjorde samma behandling där. Fick tvillingar. Jag gillar Vitanova bättre än Trianglen. Jag tycker bemötandet och omhändertagandet är bättre på Vitanova. Jag kände mig tryggare där.


    Hej och tack för svar.

    Jag gillade också bemötandet på Vitanova bäst, men statistiken på Vitanova är inte lika bra för en som är 38 år. 

    Jag mejlade samtliga ovan kliniker (samt Vitanova) ang deras graviditetsresultat och fick svar enligt nedan. 

    Vitanova: 
    "We have with fresh 22% ongoing pregnancies per started cycle.
    With frozen/thawed cycles we have 7,3 % ongoing pregnancies per started cycle"

    --

    Trianglen: 
    "
    Fresh cycle, 35-38 years, IVF/ICSI: 25,8 %. Frosen cycle, 35-38 years, IVF/ICSI: 25,0 %."



    --

    IVF-Syd:
    "Forventede fødsler 26,9%"

    --

    Cicona:
    "Our results indicate that there is a chance of birth rate around 30% for a woman 38 years old, and it is the same with frozen blastocysts."


     


     

  • Skogskantarellen
    Anonym (Mamma till tre) skrev 2018-06-26 22:13:26 följande:

    Hej. Jag har gjort IVF och FET på Trianglen. Första försöket resulterade i graviditet och en frisk bebis. Överlag är jag nöjd med kliniken. De är väldigt kunniga och svarar snabbt på mejl. När mina frysisar var slut bytte jag till Vitanova (hade gjord inseminationer där tidigare) och gjorde samma behandling där. Fick tvillingar. Jag gillar Vitanova bättre än Trianglen. Jag tycker bemötandet och omhändertagandet är bättre på Vitanova. Jag kände mig tryggare där.


    Hur gammal är du förresten? Intressant att veta med tanke på min ålder är 38 år. 
  • Anonym (Mamma till tre)
    Skogskantarellen skrev 2018-06-26 22:31:02 följande:

    Hur gammal är du förresten? Intressant att veta med tanke på min ålder är 38 år. 


    Jag var 35 (36 när sonen föddes) när jag gjorde min första IVF och 39 (hade precis fyllt 40 när tvillingarna kom) vid den andra.
Svar på tråden IVF-kliniker i DK: VivaNeo Ciconia, IVF-syd, Trianglen - erfarenheter?