• Gleamglow

    Varför tappar jag minnet ibland?

    Hej allihopa!

    Är så att den senaste tiden har jag fått minnesbortfall men bara för några sek tx häromdagen stod jag vid minuten och skulle ta ut pengar som jag brukar göra innan jag ska handla mat. Af knäppde in koden som jag brukar skrev hur mycke ja skulle ta ut satte in kortet. Pengarna fick ja rätt snabbt tyckte jag. Men efter ja tagit pengarna föll minnet bort jag stod å väntade på att kortet skulle komma ut ur automaten stod länge å fattade ingenting å började tro att automaten tagit mitt kort. Efter några sek så vände jag mig om hade tappat hur lång tid ja stått där började höra folk bakom mig bli lite irriterade för att ja aldrig klar. Kom efter några sek tillbaka till medveteande igen å lyckades snabbt samla mig å kolla om kortet låg i plånboken vilket det gjorde. Samlade mig och gick därifrån försökte dölja att ja tappat både tid å rum. Detta har hänt mig ca 2 gr förut och alltid vid samma minuten automat. Idag hände det när jag lagade mat gick runt å leta efter saltet till maten förstod inte vart ja ställt det å letade å letade till slut såg ja att ja ställt det vid sidan om kylskåpet på en bänk mellan spisen å kylskåpet. Varför försvinner mitt minne? Någon som vet? Mvh!

  • Svar på tråden Varför tappar jag minnet ibland?
  • Gleamglow

    Det skulle vara ett anonymt inlägg egentligen men råkade trycka på fel knapp så råka skicka iväg för snabbt

    Om någon undrar så är min ålder 37.

  • äldreochklokare

    Låter som vägen till utbrändhet. Skulle det kunna vara så att du är stressad/utarbetat/sover dåligt osv? 

    Om det inte är det, och du inte är på väg att bli senil (är väl ovanligt om man är 37) så vore det verkligen bra om du kollar upp med läkare så att det inte är något annat.

  • Ggrodan

    Låter som det är belastande för dig att handla mat och att sedan stå i bankomat när du är så belastad mentalt + stressen att bli klar fort gör att du istället glömmer bort dig helt.

    Har du någon övrig negativ erfarenhet kopplad till den bankomaten?

  • Gleamglow

    Nä va inte stressad någonting och är inte stressad för övrigt heller tog ut pengar i lugn och ro det är därför jag blev så förvånad att ja inte kommer ihåg att ja tagit ut minuten kortet å lagt i plånboken inne i affären va allt sen som vanligt igen. Hänt så ngr få gr men aldrig känt mig stressad å tq ut pengar har även de sista glömt va ja ställde saltet i köket letade i ca halv minut innan ja hitta saltet igen de stod rätt framför ögnen på mig. Jag sover kanske lite dåligt på nätterna då det varit så varmt hela sommarn och har ingen bra säng men verkar ju märkligt å tappa närminnet pågrund av en dålig sänh å kudde. Kan ju iof va värmen med men tycker de känns som dettta började redan innan sommarn.

Svar på tråden Varför tappar jag minnet ibland?