• Niinoo

    Extremt kort lutealfas och vill bli gravid!

    Har extremt kort lutealfas. Ägglossning idag på CD21, min menscykel brukar vara på 25dgr. Har nog aldrig haft så sen ägglossning. Någon som lyckats bli gravid med så kort lutealfas? Eller vilken behandling har ni fått? Jag har lutinus som jag skulle ta dagen efter jag fått LH-stegring men undra om det är lönt om kroppen ändå vill blöda snart. Jag går hos Marie på fertilitetplus för dropp, trombyl och kortison. Just nu får jag inte tag i henne då hon är bortrest.

  • Svar på tråden Extremt kort lutealfas och vill bli gravid!
  • UndrandeSökare

    Testa med att börja ta Munkpeppar (Agnus Castus) från CD1 i nästa menscykel, 1 tablett per dag hela månaden i 2-3 månader. Säljs av märket Lamberts på bland annat Gravidkollen.se

    Dr D i Aten brukar rekommendera det till många av sina patienter för att förbättra äggen och få ordning på menscykeln.

    Funkar inte det så vet jag kvinnor i andra trådar som testat Apiforce drottninggele eller Rosenrot.

  • Niinoo
    UndrandeSökare skrev 2018-06-28 13:59:39 följande:

    Testa med att börja ta Munkpeppar (Agnus Castus) från CD1 i nästa menscykel, 1 tablett per dag hela månaden i 2-3 månader. Säljs av märket Lamberts på bland annat Gravidkollen.se

    Dr D i Aten brukar rekommendera det till många av sina patienter för att förbättra äggen och få ordning på menscykeln.

    Funkar inte det så vet jag kvinnor i andra trådar som testat Apiforce drottninggele eller Rosenrot.


    Ja jag har ju faktiskt munkpeppar hemma, ska starta med det till nästa cykel då. Vågade inte starta med det i denna cykel då jag fått dropp och mediciner. Kan man läsa nånstans om att IL kan påverka ägglossning? Har googlat och googlat
  • UndrandeSökare
    Niinoo skrev 2018-06-28 14:21:44 följande:

    Ja jag har ju faktiskt munkpeppar hemma, ska starta med det till nästa cykel då. Vågade inte starta med det i denna cykel då jag fått dropp och mediciner. Kan man läsa nånstans om att IL kan påverka ägglossning? Har googlat och googlat


    Köp och läs boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Säljs på Adlibris och Bokus för ca 200kr.

    I den står det mesta om immunutredningar, behandlingar och mediciner. Den är vår "Bibel" /uppslagsbok i Atentråden.
  • UndrandeSökare

    Rent allmänt kan jag sägs att just IL kan ha lite konstiga effekter på vissa. På mig fungerar IL-dropp som P-piller ! Tar jag IL-dropp runt ÄL så kan jag ALDRIG bli gravid den månaden. Tar jag inte IL så blir jag ALLTID gravid !

    Jag frågade Dr D varför det blev så, men han vägrade svara. Så jag tog ett samtal med Penny på Serum och hon förklarade att för vissa, så trycker IL ner den lilla inflammation som måste finnas i livmodern för att embryot ska kunna fästa, och blir det så då kan inget embryo fästa.

    Serum är duktiga på Mensblodtest, hysto med implantationssnitt och Sperm dna fragmentationstest och finns i Aten, Grekland.

    Om man fyller i sin historia i deras Questionaire (som man hittar på deras hemsida) och mailar in, så kommer Katie på Serum att svara dig och erbjuda dig ett gratis samtal via Skype eller fast telefon med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny. Jag valde att prata med Penny för hon är mycket erfaren.

    Vill du däremot göra en immunutredning så rekommenderar jag Dr D i Aten eller Dr Gorgy i London.

  • UndrandeSökare
    Niinoo skrev 2018-06-28 14:21:44 följande:

    Ja jag har ju faktiskt munkpeppar hemma, ska starta med det till nästa cykel då. Vågade inte starta med det i denna cykel då jag fått dropp och mediciner. Kan man läsa nånstans om att IL kan påverka ägglossning? Har googlat och googlat


    Dr D rekommenderar att man tar Munkpeppar i 2-3 månader och testar. Har det inte funkat efter 3 månader ska man sluta med dem.

    Blir msn gravid måste man sluta direkt vid plus man får INTE ta munkpepoar som gravid.

    Det går bra att kombinera immunbehandling med munkpeppar.
Svar på tråden Extremt kort lutealfas och vill bli gravid!