• Äldre 28 Jun 13:11
    1941 visningar
    2 svar
    2
    1941

    Hur gör ni på semestern?

    Är inte direkt överviktig men klart några kg för mycket har jag nog. Men min fråga är varför är d så svårt att äta nyttigt på semestern? Första dagen försökte jag sen spåra det ut med fika med till stranden en annan kväll glass och jordgubbar. Hur gör ni ? Går på gruppass i vanliga fall på gymmet nu i sommar dom roliga passen inte kvar så blivit nån enstaka promenad på 1 timme lång.

    Tips råd hur gör ni andra?

    Stackars min man som får höra att jag inte trivs med mig själv och sen har jag bortförklaringar till att inte träna och inte äta endast nyttigt :/

  • Svar på tråden Hur gör ni på semestern?
  • Äldre 28 Jun 13:31
    #1

    Jag tar mig en glass någon gång och dricker rosé, men så värst illa med kosten är det inte bara för att det är semester tycker jag.
    Träningen håller jag i gång med löpning och köra små tabata-pass via appar.

  • Äldre 28 Jun 18:27
    #2

    Jag håller samma meny på semestern/sommaren som om det vore en arbetsvecka i november. Nåja, jag gör inte varma soppor och kalops kanske då, men du fattar.

    Finns ingen anledning att varje sommardag/semesterdag äta efterrätt, grilla sex dagar i rad eller frossa i fredagsmys hela veckan.

    Sommartid är ju dessutom bästa tiden att frossa i frukt och grönsaker. Bra matvanor får man ju liksom på köpet sommartid just därför.

Svar på tråden Hur gör ni på semestern?