• Quinnan

    Råd och tankar

    Hej! Vad tänker ni när ni ser denna text?

    "Hey sister. Do you still believe in love, I wonder?"

    För mig är det väldigt djupa ord, något som får en att tänka efter en stund. Jag vill ha den synlig för att visa alla mina medsystrar i denna värld att jag står bakom dom.

    Funderar på höger sida, mellan axel och skulderblad. Vill ha orden SISTER och LOVE något större och fetare och texten "i Wonder? " lite mindre än resten.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Råd och tankar
  • Meriall

    Jag hade nog tänkt till lite efter att ha läst den texten som en tatuering. Funderat på hur jag skulle tolka det. Så är ju bra om du vill få folk att tänka till.

  • Mittiprick

    Tänker mest bara att det snott från Aviciis Hey Brother. Och i och med att det är så enkelt att se den kopplingen så känns det lite billigt.

    På vilket sätt visar den texten att du står bakom dina medsystrar? Medsystrar i vilket sammanhang?


    Tells it the way it is.
  • Bröstlängtan

    Antar att du är en kvinna som är i eller har närmat sig medelåldern. Är du yngre så tycker jag inte du ska tatuera in en sådan text...du förstår nog varför.

  • Ggrodan

    Jag hade kört på det som jag gillar och inte frågat andra vad de tolkar för det är din tolkning till din tatuering som är den mest intressanta :)!

    jag vet en kille som hade tatuerat in lyrics från en Kent-låt, som visade sig vara fel och han hade gått runt flera år och trott låten gick till som han skrivit ner den i en tatuering och var helt förstörd över missförståndet, men jag sa vad gör det? Det är ju hans tolkning av låten alltså är det korrekt eftersom det är på hans kropp.

  • Quinnan
    Mittiprick skrev 2018-06-29 10:19:12 följande:

    Tänker mest bara att det snott från Aviciis Hey Brother. Och i och med att det är så enkelt att se den kopplingen så känns det lite billigt.

    På vilket sätt visar den texten att du står bakom dina medsystrar? Medsystrar i vilket sammanhang?


    Men oj, glömde visst skriva det. Självklart är det även en hyllning till en fantastisk artist bara livshistoria berört mig. Funderat på låtsades sen jag hörde den första gången, sugit på den ett par år och funderat på; vad vill man egentligen säga med den meningen? Hur tolkar andra den meningen? Tänkte att det skulle vara intressant att höra. Med "sister" i låten tror jag inte det syftas till en biologisk syster. Med medsystrar menar jag alla de kvinnor i världen som någonsin kommer att råka se min tatuering och vill ta den till sig. Samt de som inte vill..
  • Quinnan
    Mittiprick skrev 2018-06-29 10:19:12 följande:

    Tänker mest bara att det snott från Aviciis Hey Brother. Och i och med att det är så enkelt att se den kopplingen så känns det lite billigt.

    På vilket sätt visar den texten att du står bakom dina medsystrar? Medsystrar i vilket sammanhang?


    Men oj, glömde visst skriva det. Självklart är det även en hyllning till en fantastisk artist bara livshistoria berört mig. Funderat på låtsades sen jag hörde den första gången, sugit på den ett par år och funderat på; vad vill man egentligen säga med den meningen? Hur tolkar andra den meningen? Tänkte att det skulle vara intressant att höra. Med "sister" i låten tror jag inte det syftas till en biologisk syster. Med medsystrar menar jag alla de kvinnor i världen som någonsin kommer att råka se min tatuering och vill ta den till sig. Samt de som inte vill..
  • Quinnan
    Quinnan skrev 2018-06-29 15:32:28 följande:

    Men oj, glömde visst skriva det. Självklart är det även en hyllning till en fantastisk artist bara livshistoria berört mig. Funderat på låtsades sen jag hörde den första gången, sugit på den ett par år och funderat på; vad vill man egentligen säga med den meningen? Hur tolkar andra den meningen? Tänkte att det skulle vara intressant att höra. Med "sister" i låten tror jag inte det syftas till en biologisk syster. Med medsystrar menar jag alla de kvinnor i världen som någonsin kommer att råka se min tatuering och vill ta den till sig. Samt de som inte vill..


    Stavfel pga gammal lur. Det aka stå att jag vill hyöla en fantastisk artist VARS livshistoria berört.. Låtsades ska vara "låtraden"...
  • Quinnan
    Bröstlängtan skrev 2018-06-29 10:21:24 följande:

    Antar att du är en kvinna som är i eller har närmat sig medelåldern. Är du yngre så tycker jag inte du ska tatuera in en sådan text...du förstår nog varför.


    När är man i medelåldern? ????

    Och nej, förstår inte. Berätta gärna.
  • Bröstlängtan
    Quinnan skrev 2018-06-29 15:35:47 följande:

    När är man i medelåldern? ????

    Och nej, förstår inte. Berätta gärna.


    Man bör kanske ha levt ett tag och skaffat sig livserfarenhet innan man på riktigt kan stå för innebörden av raderna i texten.
  • Quinnan
    Bröstlängtan skrev 2018-06-29 15:59:48 följande:

    Man bör kanske ha levt ett tag och skaffat sig livserfarenhet innan man på riktigt kan stå för innebörden av raderna i texten.


    Levt ett tag har jag definitivt gjort, inte för att det har nödvändigtvis måste ha att göra med om hur mkt livserfarenhet man har.

    Vad är innebörden i texten, enligt dig?
  • Bröstlängtan
    Quinnan skrev 2018-06-29 16:56:46 följande:

    Levt ett tag har jag definitivt gjort, inte för att det har nödvändigtvis måste ha att göra med om hur mkt livserfarenhet man har.

    Vad är innebörden i texten, enligt dig?


    Det är inte så viktigt! Bara du förstår dess budskap
Svar på tråden Råd och tankar