• Fillibom

    Hjälp med val av ny mobil

    Hej FL!

    Jag behöver köpa ny telefon och tänkte köpa en "kontant" för att sedan använda kontantkort hos Telia eftersom jag inte vill ha abonnemang. (Går bra att flytta sitt mobilnr va?)

    Mobilen skall användas till samtal, sms, mms, foto, basic surf (ex srplay appen), swish, och ev storytel. Inget mer avancerat än så.

    Tänkte köpa den antingen via DustinHome eller Net-on-Net (finns även lagershop där jag bor).

    Vill inte ha en iphone.

    Är dålig på och totalt ointresserad av teknik och detta blir hör och häpna, min första smartphone så den måste mao vara hyfsat enkel att lära sig.
    Mobilen får kosta runt 2000 - 3000 kr max.

    Har fått samsung rekommenderad, men även Huawei.

    Stort tack för förslag på modell och år  (väldigt gärna med länk direkt till någon av företagens webb).

    Behöver verkligen hjälp!

  • Svar på tråden Hjälp med val av ny mobil
  • Fillibom

    puff

    ..... behöver som sagt hjälp med inte bara märke (ex Samsung utan även vilken modell jag skall köpa)

    Max 2000 . 3000 kr

  • viseversa
    Fillibom skrev 2018-06-29 16:06:30 följande:
    puff

    ..... behöver som sagt hjälp med inte bara märke (ex Samsung utan även vilken modell jag skall köpa)

    Max 2000 . 3000 kr
    Men gå till en affär som säljer mobiler. Dom kan hjälpa dig.
  • Fillibom
    viseversa skrev 2018-06-29 16:08:43 följande:
    Men gå till en affär som säljer mobiler. Dom kan hjälpa dig.
    De vill bara sälja på mig den dyraste och med ett svindyrt abonnemang. Dessutom så har telefonbutikerna enbart den senaste mobilerna i butiken. (Telia, 3 samt Telenor som jag har kollat). Lite äldre modeller säljs inte.

    Tack ändå för tipset
  • viseversa
    Fillibom skrev 2018-06-29 16:11:26 följande:
    De vill bara sälja på mig den dyraste och med ett svindyrt abonnemang. Dessutom så har telefonbutikerna enbart den senaste mobilerna i butiken. (Telia, 3 samt Telenor som jag har kollat). Lite äldre modeller säljs inte.

    Tack ändå för tipset smile5.gif
    Säg att du har en maxgräns på 3000 att du vill behålla det abonemang du har och därför vill köpa en mobil som itne är låst till något abonemang. Sen står du fast vid det. 
Svar på tråden Hjälp med val av ny mobil