• Mom2be262

    Månadsbilder bebis tips

    Hej! Ska ge min dotter en bok när hon blir äldre med info om hennes utveckling, 1a tand osv. Fotobok med bild på henne varje månad och dekorationen i siffran. Månad 1 i juli var 1 utlagda i blommor om ni förstår, alla månader efter årstid.

    Hon är 2 månader så nu är det dags att ta bild nr 2. 1a bilden var på henne i vit klänning med vit bakgrund och rosa blommor som formade en 1a. Denna bilden ska hon ha en blommig klänning PCB eftersom boken ska gå efter årstid ska denna bild symbolisera juli. Däremot vet jag inte hur jag ska få ihop det? Fjärilar är det enda jag kommer på som är tjejigt/flickigt och somrigt som matchar juli, färgstarka fjärilar matchar däremot inte klänning med svaga färger så behöver tips! Denna klänning ska hon ha;



    Bifogar bild så vet ni hur jag menar med boken

  • Svar på tråden Månadsbilder bebis tips
  • Mom2be262

    Boken



    Frågan är alltså hur kan jag matcha klänningen med något som symboliserar juli (inte blommor)? Symboliken ska läggas i form av siffran 2, som på bilden :)

  • Anonym (Jordgubbe)

    Jordgubbar kanske, har ju normalt säsong större delen av juli även om säsongen är extra tidig.

  • Mom2be262
    Anonym (G) skrev 2018-07-01 14:34:40 följande:

    Det behöver kanske inte vara färgglada fjärilar?

    Vita?

    panduro.com/sv-se/produkter/skapa-dekorera/dekormaterial/fjarilar/fjarilar-8-st-vit-101124

    panduro.com/sv-se/produkter/papper-stamplar/stickers/3d-stickers/3d-stickers-fjaril-natur-10-st-120215

    Annars tänker jag att glassar också passar juli, eller nyckelpigor, eller asfaltskritor - kanske en hopphage formad som en tvåa ritad med asfaltskritor?


    Ja tack!
Svar på tråden Månadsbilder bebis tips