• modsey

    Har ni egentid....detta märkliga ord

    Mrn ni förstår nog. Jag fascineras över hur föräldrar ( läs mammor) fasar och raljerar över andras föräldraskap när de snor åt/ pusslar till sig egentid på något vis. Jag älskar mina barn och att vara mamma. Men i bland vill jag vara själv också eller med en kompis eller min man.

  • Svar på tråden Har ni egentid....detta märkliga ord
  • Sharper

    Försöker ha egentid när barnen lagt sig på kvällen, sen går jag upp klockan 6 på vardagar för att få egentid innan barnen vaknar.

    Är barnledig varannan helg då mina barn är hos sin pappa. Försöker hitta på saker för min skull då även om mycket går åt till städ, tvätt osv :)

  • modsey
    Ballon79 skrev 2018-06-30 13:05:06 följande:

    Jag tänker att en får ha sin egentid innan en har någon form av familj...


    Hm så efter det menar du att du inte har några egna behov av någon form av egen tid på något vis?
  • Aliona
    Ballon79 skrev 2018-06-30 13:17:37 följande:

    Jodå, behov har jag, men inte möjlighet att tillfredsställa de


    Varför inte?
  • Aliona
    Ballon79 skrev 2018-06-30 13:25:40 följande:

    För sambo och barn alltid prioriteras före.


    Åter igen-varför då? Tycker du inte att dina behov är lika viktiga som sambons?

    Att barnets behov kommer först är ju självklart, men är ni två föräldrar så kan ni ju turas om ibland.
  • Aliona

    Har också stort behov av egentid. Går gärna upp tidigt på morgonen för att ha en stund för mig själv. Annars försöker vi föräldrar ha möjlighet att göra något (träna eller fika med kompis) en gång i veckan var. Dessutom rätt bra att få vara själv med barnet.

  • Videung7634

    Tränar någon gång i veckan. Om båda barnen råkar sova samtidigt blir det ju egen tid. Men egen tid med maken existerar knappt då en av oss alltid somnar vid nattning... Tänker att man får mer tid för sig själv när barnen blir lite större. E ju så kort tid det handlar om.

  • Ballon79
    Aliona skrev 2018-06-30 13:30:24 följande:
    Åter igen-varför då? Tycker du inte att dina behov är lika viktiga som sambons?

    Att barnets behov kommer först är ju självklart, men är ni två föräldrar så kan ni ju turas om ibland.
    Jag menar inte att sambons behov är viktigare än mina, jag menar att VÅRA gemensamma behov är viktigare än mina.
Svar på tråden Har ni egentid....detta märkliga ord