• Aniiee

    Vilken serie skulle du välja att se?

    Här är 7 serier. Jag har skrivit en mening nedan (plockade eller omsrivna från olika sidor) om var och en men inte titeln och har med flit gjort det lite krångligt och vagt. Bonuspoäng till den som kan gissa titlar.

    Regler för omröstningen: Rösta på den som tilltalar dig mest, med fokus på vad du INTE har sett tidigare. Om du vet, är övertygad om eller tror att du set ex serie 3, rösta INTE på den, om det inte är så att du känner på dig att du sett alla. Rösta i så fall på vilken som helst som du känner för.

    Här är kort presentation av serierna:

    Serie 1: En person blir lurad att tro att hon är något hon inte är och bestämmer sig för att luras tillbaka genom att göra lögnen sann i hemlighet.

    Serie 2: En skolungdom hittar en bok och får högtflygnade planer men ordningsmakten är henne snart hack i häl.

    Serie 3: Två väldigt olika personer dras in i samma kamp av bibliska proportioner.

    Serie 4: En aristokrat och hans fosterbror bråkar om en magisk mask i över 50 år.

    Serie 5:  Mordgåtor och femmes fatales.

    Serie 6: En ung aristokrat löser gåtor åt drottningen tillsammans med sin något annorlunda medhjälpare.

    Serie 7; Ett gäng mord sker i en småstad, en nyinflyttad ungdom finner att mordoffren visas på TV natten innan de mördas och han och hans vänner bestämmer sig för att få stopp på mördaren.

    Rösta nu!


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken serie skulle du välja att se?
  • Aniiee

    Aw! 3 röster som jag inte ens märkte förän nu! Tack =)


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee

    Oh, 7 röster. Serie nr 7 leder, lite otippat faktiskt.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Meriall skrev 2018-07-01 10:24:48 följande:

    Svårt val mellan 1 och 2


    Kul att det var de du valde mellan =)
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee

    7 lede fortfarande. Jag är ärlig förvånad, men det kanske beror på att jag vet vad det är.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Elderberry

    Jag lade min röst på nr 1 då det lät som något som skulle kunna vara intressant, mord-serier gillar jag vanligtvis men det var något med nr 7 som fick mig att inte riktigt lockas, kanske för att det inkluderade en TV (jag gillar lite äldre stil, typ Poirot).
    Femman fick mig av någon anledning att tänka på damernas detektivbyrå och den föll mig aldrig riktigt i smaken, så det var nog därför jag inte röstade på den.

  • Aniiee
    Elderberry skrev 2018-07-01 14:05:29 följande:

    Jag lade min röst på nr 1 då det lät som något som skulle kunna vara intressant, mord-serier gillar jag vanligtvis men det var något med nr 7 som fick mig att inte riktigt lockas, kanske för att det inkluderade en TV (jag gillar lite äldre stil, typ Poirot).
    Femman fick mig av någon anledning att tänka på damernas detektivbyrå och den föll mig aldrig riktigt i smaken, så det var nog därför jag inte röstade på den.


    Intresant, tack för svaret =)
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee

    När jag kommer tillbaka så tänker jag avslöja vilka serier det är, så passa på att rösta tills dess.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • FDFMGA

    Nr 1.

    Faktiskt den enda av dessa sju resuméer som skulle göra min nyfiken.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Vilken serie skulle du välja att se?