• Äldre 30 Jun 22:16
    12484 visningar
    9 svar
    9
    12484

    Kap verde någon??

    Hej! Någon som varit i Kap verde? Tänkte boka en resa till april! Har sett att det är väldigt blåsigt? Vågar man resa dit? Enbart sola och bada ska stå på schemat :) är det blåsigare någon viss period?Har tänkt åka till Sal. Tusen tack för alla svar bra som dåliga!!:))

  • Svar på tråden Kap verde någon??
  • Pengui­nBonBo­n
    Äldre 1 Jul 00:55
    #1

    Ok

  • Anonym (sessa­n)
    Äldre 1 Jul 02:47
    #2

    Har varit på Kap Verde Sal. Ett perfekt resmål för sol, bad och återhämtning. Visst, det blåser lite men jag tyckte bara att det var skönt. Var i slutet av mars början av april. Boka all inclusive. Kan rekommendera boende på Blue Star Oasis Salinas Sea. Vi hade grön flagg hela veckan vi var där. Ta med långbyxor, tröja då det blir kallare på kvällarna.

  • Äldre 1 Jul 19:32
    #3

    Tusen tack sessan för ditt svar :) Hade faktiskt tänkt boka med all-inklusive men då bekräftade du det nu! Är det så att det blåser mindre och mindre under sommar månaderna ? Tänkte åka runt 11 april :) men vad bra att ni hade en fin vecka, då känns det bra :D

  • Anonym (Mgt)
    Äldre 1 Jul 20:02
    #4

    Vi var på kap Verde för 5 år sen iapril. Tyckte inte om det. Det blåste mycket och det var kall vind, vi hade all inclusive och maten var äcklig. Inte för att jag förväntar mig så mycket av si men vi reser 3 ggr per år och väljer oftast si pga barnen så jag vet vad som brukar serveras p och vilken standard maten har. Sedan tycker jag personalen var falskt trevliga.

    Om du vill åka till Afrika så skulle jag rekommendera Mauritius.

  • Äldre 1 Jul 20:49
    #5

    Tack för ditt svar mgt! Hade älskat att åka till Mauritius men är lite flygrädd så 7 timmar känns redan som smärtgräns :(

  • Contad­or
    Äldre 1 Jul 21:52
    #6

    Cap Verde, ett resmål med stil och klass. Fint folk. Afrikaväder Aaah. Glöm inte att köpa en riktigt god flaska sprit i Taxfreen. Ha det så skönt.

  • Äldre 1 Jul 22:06
    #7

    Min bror och hans familj är duktiga surfare och var på en av öarna förra året i juni.  Vågorna var OK men för övrigt var det inte mycket att hurra för tydligen. Inte mycket att göra eller se på och folk verkade rätt uttråkade. Enformig mat och dyrt eftersom nästan allt får importeras. man får nog vara superförtjust i att ligga på en sandstrand och lyssna på vågor som slår.

  • Anonym (sessa­n)
    Äldre 2 Jul 02:47
    #8
    Jeholm skrev 2018-07-01 19:32:24 följande:

    Tusen tack sessan för ditt svar :) Hade faktiskt tänkt boka med all-inklusive men då bekräftade du det nu! Är det så att det blåser mindre och mindre under sommar månaderna ? Tänkte åka runt 11 april :) men vad bra att ni hade en fin vecka, då känns det bra :D


    Det blåser alltid lite på Kap Verde, dock så är det varmare mars, april. Att åka i april tror jag blir toppen. Promenera tii Piren i Sal och titta på när fiskebåtarna kommer in med fångsten. En upplevelse! Jag tyckte AI var helt ok. På det hotellet vi bodde på kunde man äta lunch i poolbaren om man ville. Hoppas att du får en toppen vecka!
  • Äldre 3 Jul 23:21
    #9

    Tack så jättemycket för alla svar :) Uppskattas verkligen!!

Svar på tråden Kap verde någon??