• Äldre 30 Jun 22:19
    18677 visningar
    21 svar
    21
    18677

    Någon som haft två missfall och sen en lyckad graviditet?

    Hej!

    Jag och min partner blev gravida för första gången för ca 1 år sen och fick missfall i vecka 11.

    Sen blev vi gravida igen i Januari men det slutade tyvärr i en ofostrig graviditet som slutade i missfall vecka 10.

    Jag längtar så efter barn och är livrädd för att nästa graviditet också ska sluta i missfall. Jag tänker att det vore så härligt och att det kanske skulle lätta min oro att höra från er som haft två missfall och sen en lyckad graviditet. Om nån av er finns där ute så berätta gärna om hur det gick för er och om ni gjorde nåt speciellt för att undvika missfall?

    Jag provar arctic root (till ÄL) denna cykeln och ska börja med prgesteronkräm vid ägglossning.

  • Svar på tråden Någon som haft två missfall och sen en lyckad graviditet?
  • millow
    Äldre 30 Jun 23:38
    #1

    Jag hade två tidiga missfall i april och augusti förra året. Fick veta i efterhand att jag hade hypertyreos, så det kan ha varit därför. Blev gravid igen i november-december och hittills har allt gått bra.

  • Äldre 1 Jul 16:10
    #2

    Vad härligt att höra att det gått bra hittils millow :) Grattis!

    Fick du reda på din Hypertyreos under en utredning efter missfallen eller var under en annan utredning?

  • millow
    Äldre 1 Jul 16:31
    #3

    Tack! Fick reda på hypertyreosen av en slump i augusti, så bara några månader innan. Det hann inte riktigt gå ett år från att vi började försöka innan jag fick veta det så avvaktade därför med att söka nån utredning. Vet ju inte om det var pga hypertyreosen som jag fick missfall, men känns som en trolig orsak.

  • Äldre 5 Jul 14:13
    #4

    Hej!

    Jag fick ett mf i februari förra året och ett till i maj samma år. Nu sitter jag här u soffan med en liten flicka på 9 veckor. Hennes bröder är 9 och 12 år.

  • Äldre 5 Jul 19:28
    #5
    Malinmana skrev 2018-07-05 14:13:27 följande:

    Hej!

    Jag fick ett mf i februari förra året och ett till i maj samma år. Nu sitter jag här u soffan med en liten flicka på 9 veckor. Hennes bröder är 9 och 12 år.


    Åh vad fint! Så härligt att höra! Tack för ditt svar :)

    Gjorde ni nåt speciellt innan/under er senaste graviditet? Hur kände du sen när du blev gravid? Var du mycket orolig?
  • Anonym (Helle­)
    Äldre 5 Jul 20:17
    #6

    Jag fick två tidiga missfall innan jag födde min första son (ett i vecka 10 och ett i vecka 6), blev gravid direkt efter andra missfallet och födde en frisk son. Har därefter fått ett barn till och är gravid med ett tredje, inga fler missfall. Har inte gjort ngt annorlunda varken för att bli gravid eller för att undvika missfall, tror helt enkelt jag hade otur som fick två missfall i rad!

  • Äldre 6 Jul 10:41
    #7

    Hej! Jag fick 3 missfall

    Ett MA v 14

    Ett MA v10

    Ett MF v 5

    Sen så gick jag privat och kollade så inget va fel på mig. Allt va bra och jag hade bara ?otur?

    Jag bad om trombyl (blodförtunnande) som jag skulle äta nästa gång jag plussade. Fick även komma in på tidig kontroll v 6+4 och allt såg bra ut och hjärtat pickade. Lillkillen sitter här och leker brevid mig och fyller snart ett år.

    Vi planerar syskon nu och jag har redan fått trombyl så jag har att ta direkt när jag väl blir gravid.

    Kram och lycka till, det är tungt med missfall men konstigt nog tänker jag knappt på det längre även om det påverkade mig så starkt när jag var mitt i det. Jag gick faktiskt och pratade med en kurator om min sorg. Det hjälpte mig massor. Kram

  • Anonym (Mm jag)
    Äldre 6 Jul 10:57
    #8

    Fick 2 tidiga mf och sen blev jag gravid med min äldsta, han är nu 7 år.

    Dock är inte mf det värsta i graviditetsväg som jag varit med om, finns annat som hänt som gett mycket större sorg. Men just då var det ju det allra värsta jag varit med om.

  • Äldre 6 Jul 14:07
    #9
    Anonym (Helle) skrev 2018-07-05 20:17:16 följande:

    Jag fick två tidiga missfall innan jag födde min första son (ett i vecka 10 och ett i vecka 6), blev gravid direkt efter andra missfallet och födde en frisk son. Har därefter fått ett barn till och är gravid med ett tredje, inga fler missfall. Har inte gjort ngt annorlunda varken för att bli gravid eller för att undvika missfall, tror helt enkelt jag hade otur som fick två missfall i rad!


    Åh så härligt att höra! Det ger mig verkligen hopp! Lycka till med tredje graviditeten och grattis! Jag hoppas också att vi bara har haft otur!
  • Äldre 6 Jul 14:11
    #10
    Smultrontjejen skrev 2018-07-06 10:41:30 följande:

    Hej! Jag fick 3 missfall

    Ett MA v 14

    Ett MA v10

    Ett MF v 5

    Sen så gick jag privat och kollade så inget va fel på mig. Allt va bra och jag hade bara ?otur?

    Jag bad om trombyl (blodförtunnande) som jag skulle äta nästa gång jag plussade. Fick även komma in på tidig kontroll v 6+4 och allt såg bra ut och hjärtat pickade. Lillkillen sitter här och leker brevid mig och fyller snart ett år.

    Vi planerar syskon nu och jag har redan fått trombyl så jag har att ta direkt när jag väl blir gravid.

    Kram och lycka till, det är tungt med missfall men konstigt nog tänker jag knappt på det längre även om det påverkade mig så starkt när jag var mitt i det. Jag gick faktiskt och pratade med en kurator om min sorg. Det hjälpte mig massor. Kram


    Vad fint att höra! Grattis! Jag har också funderat på trombyl men jag tror jag avvaktar med det och hoppas på progesteronkrämen. Men om jag får ett tredje missfall kommer jag nog också be om det.

    Tack för alla era svar! Det värmer verkligen och gör mig så glag!
Svar på tråden Någon som haft två missfall och sen en lyckad graviditet?