• Erikkkk

    Hjälp

    Hej alla!

    Följande händelser ägde rum ikväll, jag är mycket tacksam för all feedback/tankar ni kan erbjuda.

    Min flickvän fyllde år, vi har varit tillsammans i snart två år och vi planerar att skaffa barn tillsammans.

    Jag hade köpt presenter till henne, presenter som dels kostade en del (mindre viktigt) och som det dessutom fanns en tanke bakom. När hon öppnade dom var hon inte direkt glad, mer fundersam. Hon började fråga om hur presenten funkade och om den även kunde göra si och så... Här blir jag besviken, i min värld så säger man "ååå tack älskling" om det sedan är något man inte vill ha säger man "älskling, du vet presenten du köpte till mig, skulle det vara okej om jag lämnade tillbaka den?". Jag reagar gansk häftigt på hennes reaktion, i min värld betyder det att jag blir tyst och grinig som en femåring... Då blir hon i sin tur arg och ledsen på mig, jag har förstört hennes födelsedag, jag har gjort henne så illa att hon inte vill varken prata eller se mig. Till saken hör att jag dessutom planerat en middag på restaurang (stavning?) som jag då måste ställa in för att hon inte vill längre. Jag säger förlåt, ber om ursäkt och ber på mina bara knän att jag ska få bjuda henne på middag ändå... Ingen ska vara ledsen och sitta inne på sin födelsedag tänker jag... Efter en timmes bönande så går hon med på att åka och äta. Middan går bra, vi blir vänner och vi kommer varandra närmare igen. När vi ätit upp middan och planerar att gå vidare säger hon " du vet att du fortfarande måste lämna tillbaka presenterna va? Jag vill inte se dom eller ha något med dom att göra, du får föra över pengarna dom kostade till mig istället". Här blir jag asförbannad, jag tar första bästa tåg hem, och där är vi nu...

    Hur skulle ni reagerat om ni var jag? Vem har "rätt"? Har jag gjort något fel?

    Som sagt, tacksam för all feedback.

  • Svar på tråden Hjälp
  • Kodia

    Vad var det för presenter? Det kanske inte var en så konstig reaktion?

  • Erikkkk

    Det är det som är lite av min poäng, spelar det någon roll? Det var dels en bok, typ en dagbok, som man ska använda för att skriva sin livsberättelse typ... Till det hade jag köpt en bluetooth skrivare som skriver ut bilder direkt från mobilen, bilder som vi dels kunde ha i vårt hem, dels som hon kunde sätta in i boken...

  • Akira Öken

    Låter lite märkligt att hon ska behöva tacka dig på ett speciellt sätt för att du inte ska bete dig som en 5-åring. I min värld är det rimligt att fråga om funktioner om det gäller en teknisk present.

    Sen kan jag tycka att det är märkligt att be om att få pengar för tillbakalämnade presenter insatta på sitt konto.

    Utifrån informationen i din trådstart tycket jag att ni båda beter er märkligt mot varandra.


Svar på tråden Hjälp