• Äldre 1 Jul 11:21
    1174 visningar
    7 svar
    7
    1174

    Positivt g-test

    Testade positivt på gravtestet igår, fick svar på en gång innan ens kontrollfönstret hade visat att de funkade ???? Ska egentligen ha mens imorgon måndag 2/7. Men imorse när jag klev upp så vart de rosa på pappret. Har haft så förut och då har mensen kommit efter 1-2 dagar. Men hur kan de bli nu, fick ju ett så starkt plus på stickan igår, och de känns inte som missfall för jag har inge ont alls. Någon som har ett svar? ??

  • Svar på tråden Positivt g-test
  • Anonym (A)
    Äldre 1 Jul 11:29
    #1

    Man kan ju blöda lite i början av graviditeter. Annars kan det ju vara en kemisk graviditet också, alltså att man plussar men sen kommer mensen som vanligt eller aningen försenad. Det är vanligare än man tror och mörkertalet för denna typ av missfall är väldigt stor för kvinnan hinner ofta inte märka att hon är gravid (om hon inte aktivit försöker få barn och därför håller koll på symtom och med tester) och sen kommer det som nästan en vanlig mens. Man behöver inte ha ont när det är så pass tidigt.

  • Äldre 1 Jul 11:49
    #2

    Fast är inte kemisk gravidetet innan ägget fastnat? Och att man isf ska ha ett svagt positivt test? Känns som detta isf måste vara ett MF eller att det kanske är slemhinnorna som är extra skör. Fast egentligen har jag ingen aning haha

  • Anonym (A)
    Äldre 1 Jul 11:54
    #3
    mysmamma84 skrev 2018-07-01 11:49:58 följande:

    Fast är inte kemisk gravidetet innan ägget fastnat? Och att man isf ska ha ett svagt positivt test? Känns som detta isf måste vara ett MF eller att det kanske är slemhinnorna som är extra skör. Fast egentligen har jag ingen aning haha


    Nej det är när det fäster men dör eller lossnar inte långt efteråt. Man kan inte få positivt test innan embryot fäst sig.
  • Äldre 1 Jul 12:04
    #4

    Nä precis skrev galet/tänkte ???? Men jag fick så stark positivt svar så jag tror inte på en kemisk gravitetet

  • Äldre 1 Jul 16:19
    #5

    Hade så. Fick sedan mens som vanligt. Var gravid, dock med ett utomkvedshavandeskap.

  • Äldre 1 Jul 17:53
    #6

    Hej!

    Endel blöder tidigt i graviditeten.

    Jag fick MF nu 6/6 o var då i v7. Hade ingen värk eller något. Fick vara en jätte kraftig mensblödning. En v senare stod det ?inte gravid?

    Så antingen e du en av dom som har blödningar tidigt i graviditeten el så e det ett missfall pågång. Inget man kan veta såhär tidigt. Bara att avvakta tyvärr

  • Äldre 2 Jul 19:45
    #7
    Trullis82 skrev 2018-07-01 17:53:15 följande:

    Hej!

    Endel blöder tidigt i graviditeten.

    Jag fick MF nu 6/6 o var då i v7. Hade ingen värk eller något. Fick vara en jätte kraftig mensblödning. En v senare stod det ?inte gravid?

    Så antingen e du en av dom som har blödningar tidigt i graviditeten el så e det ett missfall pågång. Inget man kan veta såhär tidigt. Bara att avvakta tyvärr


    När jag skrev detta så hade jag rosa på pappret hela dagen, men de avtog och inte haft något mer sen söndag kväll. Så förhoppningsvis så är det lugnt ??

    Beklagar ditt MF hoppas det går bra nästa gång för er ????
Svar på tråden Positivt g-test