• Furry

    Kanske blir vräkta

    Hej

    Jag träffade en kille för ca 1 år sen och flyttade in i hans lägenhet. Under detta år har vi fått två varningar. För den första varningen hade vi obetänksamt en fest där vi båda somnade och våra vänner härjade fritt med hög musik. Vi införde regler till oss själva så att det inte skulle hända igen. Den andra varningen fick vi ca 4 månader senare en lördagsnatt när vi tog upp 3 kompisar som behövde nånstans att sova efter en festkväll på stan. Vi satt uppe nån timme och pratade, utan musik, och skulle precis lägga oss när Securitas kom. Någon hade anmält oss för höga smällar men vi hade bara stängt dörrarna till vardagsrummet sa vi. Securitas sa att innan de kommit upp hade de stått utanför och lyssnat efter ljud men inte hört något. Trots detta fick vi en VARNING! Bara för att vi var vakna och hade besök. En lördagsnatt.

    Hyresvärden ville inte lyssna på vad vi hade att säga utan tyckte att vi var oansvariga för att vi hade tillåtit oss att få en andra varning. Vi fortsatte att vara skötsamma som innan vi fick andra varningen men tog inte emot besök efter klockan åtta på kvällen. Allt fungerade bra till att en "kompis" till min kille bestämde sig för att förstöra för oss. Han har tidigare indikerat på att det är jag som hindrar min kille från att besöka honom i staden där han jobbar som ligger ca 20 mil bort. Han tycker också att jag hindrar min sambo från att umgås med honom på helgerna när han är i stan och blir sur när han inte får dricka i lägenheten. Så för att straffa oss kastar han ut en stol från balkongen. Min sambo och jag blir chockade och grannarna under oss ringer och anmäler. Det är också de som har anmält oss de andra gångerna.

    Nu kommer min sambo och jag få en tredje varning och grannarna under oss späder på sanningen genom att lägga till osanna detaljer om händelsen. De får det att låta som att vi gjort detta med flit och kastat ner massa saker för att förstöra deras "helg" fastän det hände på en vardag.

    Jag vet att man måste tänka på andra när man bor i lägenhet men tycker att vi har gjort det. Vi är inte högljudda på kvällen/natten, har inga fester och är trevliga. Vi tycker att om man bor i lägenhet ska man också tåla lite oljud, särskilt under helger. Vi hör våra grannar ovanför oss, mycket på lördagar och söndagar men vi tycker att man får försöka att prata med dem innan man anmäler.

    Hoppas få lite synpunkter och råd angående allt detta och kanske lite råd om vad vi ska göra med dessa grannar. Har sett kvinnan stirra surt mot mig men annars har jag inte sett dem mer än en gång. Min sambo mår psykiskt dåligt och jag vet inte vad jag ska göra. Trivs bra här och vill inte tvingas flytta...

  • Svar på tråden Kanske blir vräkta
  • Anonym (Nina)

    Du låter ignorant och oansvarig i mina öron.

    Att skicka ut möbler från balkongen skulle nog få alla att anmäla. Det är ju faktiskt farligt.
    Och om det är en helg eller en vardag har absolut ingen betydelse.

    Dock kan jag hålla med om att varning två känns överdriven, om det nu verkligen gick till som du säger.

    Jo, man måste tåla lite störningar i ett lägenhetshus. Men det måste få finnas gränser.

    Det ni skulle gjort var att polisanmäla tokfan som slängde ut stolen från balkongen, då kanske ni klarat er utan varning.

  • Anonym (vv)

    Hmm. . Ni har ansvar gentemot hyresvärden genom att inte släppa in märkliga vänner.

    Även om det är era vänner/gäster som stör så är det NI som bjudit in dom.

    Vill ni sköta er och bo kvar måste ni på riktigt införa nolltolerans mot era stökiga kompisar.

    Flyttar ni nån annanstans blir det ju snart samma sak igen om ni bjuder in fulla kompisar och trista svartsjuka polare. Det är ju ert ansvar att se till att stök inte händer.

  • Fjäril kär

    Nej man har ingen skyldighet att tåla stök och stoj bara för att det är en helgkväll.

    Som hyresgäst har man ansvar för de andra boende också. Man bjuder inte hem fyllekompisar kl 3 på natten av hänsyn till sina grannar. Punkt.

  • Anonym (123)

    Hade nog tyckt att det hade varit ganska skönt att bli av med er.

  • Sandraberg

    Vill ni verkligen bo kvar så gäller det ju att ni skärper er nu direkt. Ni får sluta med gäster och alkohol minst 1 år.

    Anledningen är att ni umgås med idioter och att ni inte klarar av alkohol.

  • Furry

    Ja, ni har helt rätt i att det är vårt ansvar, det vet vi. Bra att få veta från andras synpunkt. Om vi blir vräkta får vi flytta och ha nolltolerans på allt stök från och med nu. Tack för era synpunkter.

  • Anonym (Hej)
    Furry skrev 2018-07-01 20:31:12 följande:

    Ja, ni har helt rätt i att det är vårt ansvar, det vet vi. Bra att få veta från andras synpunkt. Om vi blir vräkta får vi flytta och ha nolltolerans på allt stök från och med nu. Tack för era synpunkter.


    Är väl inte jätteenkelt att få lägenhet om man blivit vräkt tidigare tänker jag... men lycka till.
  • Contador

    Det verkar som att grannarna har rätt om er. Ni festar och ert stora problem är att det inte funkar för grannarna även om jag tycker synd om er. Det låter lkte som ett white trash område. Ni är typ 23 år och klart killens kompisar driver omkring i era festlokaler. Gör en radikal förändring för er egen skull när ni har grannar som anmäler. Har själv festat stenhårt och haft grannar som festar stenhårt men det är jäkligt jobbigt i längden att bo bredvid. Hoppas ni myckas bryta med hans vänner som inte respekterar er.

  • Anonym (Suck)
    Fjäril kär skrev 2018-07-01 19:09:14 följande:

    Nej man har ingen skyldighet att tåla stök och stoj bara för att det är en helgkväll.

    Som hyresgäst har man ansvar för de andra boende också. Man bjuder inte hem fyllekompisar kl 3 på natten av hänsyn till sina grannar. Punkt.


    Det gör "man" kanske visst. Att de varit ute på krogen betyder inte att de för ett jäkla oväsen när de kommer hem. Många har lugnat sig då.
Svar på tråden Kanske blir vräkta