• Linuzz34

    Singel pappa!!!

    Vet inte ens vars jag skall börja... första gången jag skriver här!!!

    Singel pappa sen snart 6 år sedan , försöker bara hitta min väg i livet , och vara ensam suger!!! Har en dotter på 6 år snart 7, men alla kvinnor verkar vara rädd och träffa en singelpappa...

    jag vet hur man tänker när man är yngre men över 30 ?????

    Stabilitet eller???

    Och hur fan träffar man någon i dagens samhälle när man inte springer på puben eller nattklubb???

    Behövde bara få skriva ur mig tack pp förhand...

  • Svar på tråden Singel pappa!!!
  • Plattfoten

    Hej! Jag tror du har hängt upp dig på det här med att det beror på att du skulle vara singelpappa att du inte träffar någon. Jag träffade själv en singelpappa och flera av minia tjejkompisar likaså. Visst är det vissa som väljer bort en tilltänkt partner pga barn, men långt ifrån alla. Jag tror du ska släppa den tanken, och försök träffa någon, kanske en singelmamma!? Ev finns det någon annan anledning till att det går trögt, som du är omedveten om och skyller allt på att du har barn, på ett sätt blir det en flykt, från att granska sig själv. Kanske vore det bra för dig att träffa en terapeut eller dylikt som kan hjälpa dig att få en mer fullständig bild av vad som kan tänkas vara ett problem.

  • Contador
    Plattfoten skrev 2018-07-02 00:08:26 följande:

    Hej! Jag tror du har hängt upp dig på det här med att det beror på att du skulle vara singelpappa att du inte träffar någon. Jag träffade själv en singelpappa och flera av minia tjejkompisar likaså. Visst är det vissa som väljer bort en tilltänkt partner pga barn, men långt ifrån alla. Jag tror du ska släppa den tanken, och försök träffa någon, kanske en singelmamma!? Ev finns det någon annan anledning till att det går trögt, som du är omedveten om och skyller allt på att du har barn, på ett sätt blir det en flykt, från att granska sig själv. Kanske vore det bra för dig att träffa en terapeut eller dylikt som kan hjälpa dig att få en mer fullständig bild av vad som kan tänkas vara ett problem.


    Vad var det där för psykologsnack. Killen inte rubbad. Han är väl reda för lite mys och samvaro. Farsan vill ha ett tips om plats eller situation av en tjej. Där kan jag inte hjälpa.
  • Sleek22

    Andas, singelpappor är skit sexigt!

    Det är nog lättare att tro att något är ett problem, och därmed göra det till ett problem/hinder i sin hjärna.

  • Butterfly83

    Det finns kvinnor som undviker singel pappor men jag skulle våga påstå att det inte är speciellt vanligt när man dejtar och är över 30. Jag har aldrig låtit bli att gå på en dejt med någon för att han skulle ha barn från tidigare. För mig är andra saker mycket viktigare. 

  • äldreochklokare

    Om du inte är öppet desperat kommer du förstås kunna möta någon, precis som de flesta gör förr eller senare. Vi är många som valt en partner med barn sedan tidigare Glad 

    Det kan bero lite på vilken åldersgrupp du tänker dig om du vill möta någon. Om du är själv är lite över 30 kanske du tänker dig kvinnor som är ca 25-30? Om de då inte hunnit få några egna barn än kan en del tänka att de vill möta någon utan barn, men alla tänker inte så.
    Det kan eventuellt vara smidigare att möta någon som har barn just för att då vet man hur det är, och man blir lite mer jämspelta i hur vardagslivet ser ut, men det beror ju också på hur man är, vilka vanor man har osv. Även om man möter någon med barn kan det bli komplicerat om det visar sig att man har helt olika syn på barnuppfostran tex. 

    Det bästa råd jag kan ge är att umgås med vänner, gå med i nån förening, gå en kurs - rör dg i kretsar där du får chansen att möta nya människor. 

Svar på tråden Singel pappa!!!