• Anonym (Mamma­n)
    Äldre 2 Jul 01:33
    16892 visningar
    90 svar
    90
    16892

    14-årig dotter som har sex

    Hej!

    Jag misstänker starkt att min dotter på 14 år har haft sex, och inte bara en gång. Killen verkar bra och inte farligt mycket äldre men är kluven. Vad tycker ni om det här? Borde jag prata med henne om det? Vi pratade om sex för ca ett halvår sedan och då fick hon kondomer. Tvivlar heller inte på att hon skyddar sig, det är är jag säker på. Men borde jag prata med henne ändå? Tycker ni detta är fel? Vet inte hur jag ska hantera det.

  • Svar på tråden 14-årig dotter som har sex
  • Anonym (mmm)
    Äldre 4 Jul 06:18
    #71

    Trist att TS bara skrev inledning och sen inte varit i tråden. 

  • Äldre 4 Jul 06:46
    #72
    klyban skrev 2018-07-04 00:57:11 följande:

    Skydda mot vad, sin egen sexualitet som börjar långt innan 15års gränsen?


    Det sexuella intresset ökar i början av tonåren, javisst. Men det behöver inte betyda att man måste ligga med någon när man är så ung. Eller att tjejer ens känner för att vilja ligga. Det kanske räcker med hångel och hålla hand.

    Men många är i regel väldigt känsliga för grupptryck. Och vissa kretsar blir det nog en del press. Högstadieungdomar är inte direkt trevliga och smidiga mot varandra.

    Många blir utsatta för övergrepp i unga år. Att hjälpa barn att känna integritet kanske gör att de tänker till och stannar upp - och inte behöver stressa fram i onödan. Avhållssamhet är också bästa skydd mot graviditet och könssjukdomar.
  • Äldre 4 Jul 07:09
    #73
    -1 +1
    Less is more skrev 2018-07-04 06:46:45 följande:
    Det sexuella intresset ökar i början av tonåren, javisst. Men det behöver inte betyda att man måste ligga med någon när man är så ung. Eller att tjejer ens känner för att vilja ligga. Det kanske räcker med hångel och hålla hand.

    Men många är i regel väldigt känsliga för grupptryck. Och vissa kretsar blir det nog en del press. Högstadieungdomar är inte direkt trevliga och smidiga mot varandra.

    Många blir utsatta för övergrepp i unga år. Att hjälpa barn att känna integritet kanske gör att de tänker till och stannar upp - och inte behöver stressa fram i onödan. Avhållssamhet är också bästa skydd mot graviditet och könssjukdomar.

    Vart får du hybrisen att äga andra personers sexualitet?


    Och tror du någon som begår övergrepp NÅGONSIN bryr sig om nått du säger om ålder och sånt, och sen struntar i övergreppet för du säger detta.
    Hur får du en så tokig idé?

    Jag anser 15år är en värdelös ålder då sexualitet börjar långt före , men brist på bättre idéer så är det detta vi får hålla oss med.
    Men när man börjar räkna dagar som en del faktiskt gör, så blir det så extremt tokigt.
    Och förstår inte ditt extrema behov och kontrollera andra personers sexualitet.

    Samtidigt som du svamlar om övergrepp, varför inbillar du dig denna grupp skulle bry sig om nått du säger?
    Du måste väl förstå övergrepp är ett helt annat och separat problem, eller?

    Man ska ha större flexibilitet med unga som har sex över åldersgränserna, dock inte heller acceptera vad som helst.
    Kanske man kan skicka paret till psykolog och reda ut deras känslor lite, och sen ge dom välsignelse och fortsätta om det visar sig vara ett sunt och ett balanserat förhållande.
    Jag köper faktiskt inte mycket du säger, då jag upplever detta är en makt grej för dig och hur du vill äga unga människors sexualitet.
    Låt dom knulla, det är ju faan den bästa tiden i ens liv sexuellt, även om man har mer sex senare i livet.

    Övergrepp är separata händelser som inte bryr sig ett skit om vad du säger, då de fortsätter bara ändå avsett vad du säger.
    Så du lägger krutet på fel ställe, och har obefintlig påverkan på det du inbillar dig du ska påverka med hindra unga och ha sex när de känner för det.


    Även är min erfarenhet att tjejer var mer aggressiva till vilja ha sex i den åldern, vet att det inte stämmer för alla dock för mig.


    hur många meter var det?
  • Äldre 4 Jul 07:24
    #74
    +1
    Less is more skrev 2018-07-04 06:46:45 följande:
    Det sexuella intresset ökar i början av tonåren, javisst. Men det behöver inte betyda att man måste ligga med någon när man är så ung. Eller att tjejer ens känner för att vilja ligga. Det kanske räcker med hångel och hålla hand.

    Men många är i regel väldigt känsliga för grupptryck. Och vissa kretsar blir det nog en del press. Högstadieungdomar är inte direkt trevliga och smidiga mot varandra.

    Många blir utsatta för övergrepp i unga år. Att hjälpa barn att känna integritet kanske gör att de tänker till och stannar upp - och inte behöver stressa fram i onödan. Avhållssamhet är också bästa skydd mot graviditet och könssjukdomar.
    Jag tror inte jag sett någon i denna tråd som propsat på att "man måste ligga med någon när man är ung". Som redan sagt, låt ungdomar få utforska sin egen sexualitet på sina egna villkor. Som vuxna kan vi ge dem information, stöttning och sätta gränser.

    Men att sätta gränsen: avhållsamhet till tidpunkt X, är ingen bra lösning. Avhållsamhet är bästa skyddet i teorin men fungerar sämre än kondomer och andra preventivmedel i praktiken.

    https://www.npr.org/sections/health-shots/2017/08/23/545289168/abstinence-education-is-ineffective-and-unethical-report-argues?t=1530681665145

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3194801/
  • Äldre 4 Jul 10:25
    #75
    Less is more skrev 2018-07-04 00:15:00 följande:
    Tänk att man kan bli så jätteupprörd och arg på en förälder som tar ansvar och vill skydda sina unga barn/döttrar.

    Det är fortfarande väl fortfarande unga tonåringar vi pratar om i den här tråden. Självklart kommer tjejer förr eller senare få pojkvänner.

    Men jag kommer inte stå och trycka upp kådisar och p-piller i mina döttrars fejs och utgå ifrån att det är helt normalt att de ska knulla en massa redan som
    14-åringar. Jag kommer säga till dem att de inte ska behöva känna dig tvingade till något de inte själva vill och inte slösa tid på killar som tjatar och beter sig dumt och elakt mot dem. Det är nämligen så det kan se ut i högstadieåldern.
    Bara för att man ifrågasätter dig så betyder det inte att man är "jättearg och upprörd".  Att du inte kan acceptera att folk har andra synsätt än ditt egna (puritanska) synsätt är dina egna problem. Ta  inte ut det på omgivningen.
    Less is more skrev 2018-07-04 00:15:00 följande:
    Det är fortfarande väl fortfarande unga tonåringar vi pratar om i den här tråden. Självklart kommer tjejer förr eller senare få pojkvänner.
    Ja jag har inte missat att det är unga tonåringar i tråden vi pratar om. Ingern anna heller i denna tråden har gjort detta fast de inte delar din frigida syn på saken.
    Har du? Med tanke på hur mycket du tjatar om det, till andra. Vem är det du försöker övertyga, med ditt tjat om att det är "tonåringar" vi pratar om egentligen.

    Det du verkar ha svårt att förstå är att folk inte delar ditt synsätt. Och När DU hårdnackat vägra att svar på folks frågor för att förstå ditt synsätt så kan man ju undra vad du är ut efter.
    Less is more skrev 2018-07-04 00:15:00 följande:
    Men jag kommer inte stå och trycka upp kådisar och p-piller i mina döttrars fejs och utgå ifrån att det är helt normalt att de ska knulla en massa redan som
    14-åringar. Jag kommer säga till dem att de inte ska behöva känna dig tvingade till något de inte själva vill och inte slösa tid på killar som tjatar och beter sig dumt och elakt mot dem. Det är nämligen så det kan se ut i högstadieåldern.
    Ingen som har sagt att du skall göra detta heller. Eller du kanske kan citera DEN/DE personer som har sagt till dig att du skall trycka upp kondomer och p-piller i fejset på din tonåring? Eller är det det klasiska överdrivet övertolkning det handlar om för att folk undra hur du tänker.

    Du vet väl om att din tonåring kan fixa preventivmedel själva, HELT bakom din rygg? Så du behöver inte något alls.
    Ungdomsmottagningarna i landet har ingen skyldighet att "rapportera till mamsingen", om din tonårsdotter kommer till dem för att få p-piller eller kondomer. Ungdomsmottagningar har inte ens skyldighet att rapportera till lilla masingen om tonårstjejen kommer och gör ett graviditetstest.

    Det är långt mycket bättre att utrusta sin tonåring med kunskap och ge dem "skinn på näsan" att säga nej om de INTE vill ha sex och inte ge efter för tjatsex, men samtidigt lära tonårstjejen att deras värde aldrig kommer att ligga i om de tycker om sex och vill ha sex då och då, och har rätt till det med på samma villkor som killarna. Och tjejr SKA slippa att få stämpeln att "hon har mycket sex för att få uppmärksamhet". Det måste inte alls alltid vara så att en tjej, per se, har mycket sex för att få uppmärksamhet, det kan vara något så enkelt som att hon gillar sex.

    Mycket bättre med reell adekvat kunskap, än att utöva den klassiska metoden, som du tycks förespråka i stora mått med (när man läser dina inlägg), dubbelmoral-metoden, och uppfostra tonårstjejer efter "hora-madonna"-syndromet.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 4 Jul 10:53
    #76
    Less is more skrev 2018-07-04 06:46:45 följande:
    Det sexuella intresset ökar i början av tonåren, javisst. Men det behöver inte betyda att man måste ligga med någon när man är så ung. Eller att tjejer ens känner för att vilja ligga. Det kanske räcker med hångel och hålla hand.
    Javisst kan det räcka för många. Men det är ju en sak. Det skall man lära sin tonåring, oavsett kön.
    Det du aldrig kan förhindra är att dina tonårstjejer har sex när de är byxmyndiga. Du kan bara HOPPAS att de anmanar dubbelmoral iden och hora-madonna syndromet.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • senale­na
    Äldre 6 Jul 22:18
    #77
    +1
    klyban skrev 2018-07-03 23:28:47 följande:

    Så du ser en magiskt gräns, det var dit jag ville komma.
    Och då blir det du säger extremt tokigt, hade du sagt ja om killen/tjejen är 1-2 år äldre så bör nog nått göras.


    Annars fritt fram, även tycker jag 15år är en kass ålder för detta, men har tyvärr inga bättre förslag.
    Men lite jävla förstånd måste man ha.


    Sen hur kan man ens inbilla sig klara av att stoppa sex, det är faktiskt hysteriskt roligt.
    Speciellt i hur man vet hur snabbt det går och dra ned byxorna och knulla, testat detta själv många ggr och på mindre än 5min går det vara klar om snabbhet är viktigt.


    Jag SER ingen magisk gräns. Svensk lag gör det. Och TS bör uppmärksamma detta. 

    Jisses, jag tycker synd om alla dina flickvänner om du är färdig på 5 minuter. Det är lite tragiskt.
  • senale­na
    Äldre 6 Jul 22:19
    #78
    klyban skrev 2018-07-03 23:28:47 följande:

    Så du ser en magiskt gräns, det var dit jag ville komma.
    Och då blir det du säger extremt tokigt, hade du sagt ja om killen/tjejen är 1-2 år äldre så bör nog nått göras.


    Annars fritt fram, även tycker jag 15år är en kass ålder för detta, men har tyvärr inga bättre förslag.
    Men lite jävla förstånd måste man ha.


    Sen hur kan man ens inbilla sig klara av att stoppa sex, det är faktiskt hysteriskt roligt.
    Speciellt i hur man vet hur snabbt det går och dra ned byxorna och knulla, testat detta själv många ggr och på mindre än 5min går det vara klar om snabbhet är viktigt.


    Jag SER ingen magisk gräns. Svensk lag gör det. Och TS bör uppmärksamma detta. 

    Jisses, jag tycker synd om alla dina flickvänner om du är färdig på 5 minuter. Det är lite tragiskt.
  • Anonym (rlx)
    Äldre 6 Jul 22:52
    #79
    Anonym (Mamman) skrev 2018-07-02 01:33:55 följande:
    Hej!
    Jag misstänker starkt att min dotter på 14 år har haft sex, och inte bara en gång. Killen verkar bra och inte farligt mycket äldre men är kluven. Vad tycker ni om det här? Borde jag prata med henne om det? Vi pratade om sex för ca ett halvår sedan och då fick hon kondomer. Tvivlar heller inte på att hon skyddar sig, det är är jag säker på. Men borde jag prata med henne ändå? Tycker ni detta är fel? Vet inte hur jag ska hantera det.

    Hur gammal va du själv när du startade att ha sex?? Jag minns att jag va 14, minns det lite extra just för att det kändes lite extra busigt just för att jag inte va byxmyndig.


    Dessutom skriver du att han verkar okey för din dotter, alltså inte helt opassande.

  • Äldre 7 Jul 13:24
    #80
    senalena skrev 2018-07-06 22:19:24 följande:
    Jag SER ingen magisk gräns. Svensk lag gör det. Och TS bör uppmärksamma detta. 

    Jisses, jag tycker synd om alla dina flickvänner om du är färdig på 5 minuter. Det är lite tragiskt.

    Jo, det blir kontentan.

    Alla mina flickvänner och 5min, vad är det du pratar om?
    Kan det vara så att du inte läst allt, eller du medvetet struntat i det?
    Kanske du ska läsa om och läsa rätt, så kan du göra ett nytt försök så får vi se vad du har och komma med.

    15 års gräns är annars värdelöst, då vi blir könsmogna långt före och medföljande önskan om sex med andra könet.
    Men brist på bättre system, så får man vara lite flexibel och inte ha den magiskagräns.
    Utan ha en förståelse för det aktuella fallet.

    5min


    hur många meter var det?
  • senale­na
    Äldre 7 Jul 23:48
    #81
    +1
    klyban skrev 2018-07-07 13:24:13 följande:

    Jo, det blir kontentan.

    Alla mina flickvänner och 5min, vad är det du pratar om?
    Kan det vara så att du inte läst allt, eller du medvetet struntat i det?
    Kanske du ska läsa om och läsa rätt, så kan du göra ett nytt försök så får vi se vad du har och komma med.

    15 års gräns är annars värdelöst, då vi blir könsmogna långt före och medföljande önskan om sex med andra könet.
    Men brist på bättre system, så får man vara lite flexibel och inte ha den magiskagräns.
    Utan ha en förståelse för det aktuella fallet.

    5min


    För att sammanfatta, Sverige har en lag där man fastslår att man är "byxmyndig", dvs anses ha tillräckligt med kunskap om sex att ta beslut kring att ha det. (Den lägsta av denna ribba i hela Europa då många länder har helt andra gränser.) Denna lag är en reglering då den ska hindra barn från att bli utnyttjade av de som är äldre. Då TS dotter är 14 så är detta lägre än den satta åldern, vilket i lag då innebär att TS kanske bör uppmärksamma vilken ålder det är på pojken som har sex med hennes dotter har, för är han över 15 så begår han ett lagbrott.

    Detta har inget att göra med huruvida vi blir könsmogna eller ej. Då faktum är att vi i dagsläget blir könsmogna tidigare i livet än föräldrarnas generation. Det finns barn som blir könsmogna så långt ned som i 5-årsåldern, men det innebär inte att de är redo för sex eller skall bli påsatta av första bästa person som tycker det är "roligt att knulla".
    klyban skrev 2018-07-03 23:28:47 följande:

     


    Speciellt i hur man vet hur snabbt det går och dra ned byxorna och knulla, testat detta själv många ggr och på mindre än 5min går det vara klar om snabbhet är viktigt.


    Som sagt, du påpekar att du vet att du kan vara klar på mindre än 5 minuter. Så särskilt givande för den andra parten kan jag inte föreställa mig att det är.
  • Anonym (andas­!)
    Äldre 8 Jul 00:42
    #82
    senalena skrev 2018-07-07 23:48:15 följande:
    För att sammanfatta, Sverige har en lag där man fastslår att man är "byxmyndig", dvs anses ha tillräckligt med kunskap om sex att ta beslut kring att ha det. (Den lägsta av denna ribba i hela Europa då många länder har helt andra gränser.) 
    Förutom alla de europeiska länder som har 14 som åldersgräns då...
  • Contad­or
    Äldre 8 Jul 01:05
    #83
    +1

    Är killen över 15 är det olagligt. Du bär fulla ansvaret om du känner till det. Om du på allvar tror att denna kille är på samma barnsliga nivå kan det finnas skäl att tat lugnt är killen över 18 blir det fängelse för killen Och dig faktiskt. Inte min önskan direkt men det är så lagen är skriven.

  • Anonym (mmm)
    Äldre 8 Jul 07:40
    #84

    hörni, TS har inte varit inne sedan dagen tråden startade så uppenbarligen bara ett försök att skapa debatt vilket ju  lyckats Drömmer

  • Äldre 8 Jul 13:14
    #85
    senalena skrev 2018-07-07 23:48:15 följande:
    För att sammanfatta, Sverige har en lag där man fastslår att man är "byxmyndig", dvs anses ha tillräckligt med kunskap om sex att ta beslut kring att ha det. (Den lägsta av denna ribba i hela Europa då många länder har helt andra gränser.) Denna lag är en reglering då den ska hindra barn från att bli utnyttjade av de som är äldre. Då TS dotter är 14 så är detta lägre än den satta åldern, vilket i lag då innebär att TS kanske bör uppmärksamma vilken ålder det är på pojken som har sex med hennes dotter har, för är han över 15 så begår han ett lagbrott.

    Detta har inget att göra med huruvida vi blir könsmogna eller ej. Då faktum är att vi i dagsläget blir könsmogna tidigare i livet än föräldrarnas generation. Det finns barn som blir könsmogna så långt ned som i 5-årsåldern, men det innebär inte att de är redo för sex eller skall bli påsatta av första bästa person som tycker det är "roligt att knulla".

    Som sagt, du påpekar att du vet att du kan vara klar på mindre än 5 minuter. Så särskilt givande för den andra parten kan jag inte föreställa mig att det är.

    15år är en kass ålder om man gör det till millimeterrättvisa.
    Och är man så fånig och ser detta som en magisk gräns, ja då kommer det bara bli fel varje gång.

    Det enda du berättar för mig, är hur du vill äga andra personers sexualitet.
    Och frågan vad det ger dig och ha denna hybris.


     


    Kommentera inte om du inte ens läser vad som står, du får faktiskt läsa om och läsa rätt om dessa 5 min och vad det handlar om.
    Jag är ju medveten om att du vill förnedra mig med den kommentaren, bara ett problem att jag inte kan bli förnedrad då du inte ens får det rätt.
    Handlar inte ens om mina snabbisar, utan att knulla för dessa tonåringar personer är inget du eller någon annan kan stoppa, just för dra ned byxorna och ha sex, är nått som går göra på mindre än 5min om snabbhet är ett krav.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Nina)
    Äldre 8 Jul 19:39
    #86
    Contador skrev 2018-07-08 01:05:07 följande:

    Är killen över 15 är det olagligt. Du bär fulla ansvaret om du känner till det. Om du på allvar tror att denna kille är på samma barnsliga nivå kan det finnas skäl att tat lugnt är killen över 18 blir det fängelse för killen Och dig faktiskt. Inte min önskan direkt men det är så lagen är skriven.


    Det är inte olagligt om killen är nära i ålder.
  • senale­na
    Äldre 9 Jul 21:00
    #87
    klyban skrev 2018-07-08 13:14:27 följande:

    15år är en kass ålder om man gör det till millimeterrättvisa.
    Och är man så fånig och ser detta som en magisk gräns, ja då kommer det bara bli fel varje gång.

    Det enda du berättar för mig, är hur du vill äga andra personers sexualitet.
    Och frågan vad det ger dig och ha denna hybris.


     


    Kommentera inte om du inte ens läser vad som står, du får faktiskt läsa om och läsa rätt om dessa 5 min och vad det handlar om.
    Jag är ju medveten om att du vill förnedra mig med den kommentaren, bara ett problem att jag inte kan bli förnedrad då du inte ens får det rätt.
    Handlar inte ens om mina snabbisar, utan att knulla för dessa tonåringar personer är inget du eller någon annan kan stoppa, just för dra ned byxorna och ha sex, är nått som går göra på mindre än 5min om snabbhet är ett krav.


    Du verkar ha många kommentarer i denna tråd om att folk vill "äga sexualitet" och har "hybris", det är något du får ta upp med de som stiftar landets lagar, jag påpekade för TS att man har ett förhållningssätt till de under 15 som har sex vilket hon ska uppmärksamma.

    Att du tycker de tär kul att knulla är ju uppenbart, likväl att inte bryr dig om hur den andra uppfattar den sexuella akten, om det är för att du är en överkåt egoist eller har partners för unga för att uppfatta att de inte är mer än ett hål får väl vara osagt... 

    Dessutom så felanvänder ordet "hybris".
  • Äldre 10 Jul 14:42
    #88
    senalena skrev 2018-07-09 21:00:56 följande:
    Du verkar ha många kommentarer i denna tråd om att folk vill "äga sexualitet" och har "hybris", det är något du får ta upp med de som stiftar landets lagar, jag påpekade för TS att man har ett förhållningssätt till de under 15 som har sex vilket hon ska uppmärksamma.

    Att du tycker de tär kul att knulla är ju uppenbart, likväl att inte bryr dig om hur den andra uppfattar den sexuella akten, om det är för att du är en överkåt egoist eller har partners för unga för att uppfatta att de inte är mer än ett hål får väl vara osagt... 

    Dessutom så felanvänder ordet "hybris".

    Nej, jag tar upp detta med dom som säger detta, och då är hybris och äga någon annan sexualitet en sak.

    Jag pratar om två unga människor som vill ha sex/knulla.
    Och sen lägger du bara massa ord i munnen på mig och tror jag sagt nått av detta du skriver?
    Det är så roligt när vuxna tror de ska förstå barn/ungdomars sexliv, och sen vad som ska göras.
    Och det är då hybrisen kommer in och hur man egentligen berättar jag äger din sexualitet.

    Hybris är en bra förklaring på vad en del har här och hur de tror sex är som de vill och sen ska forcera på detta på andra.
    Gör man detta på homosexualitet, så blir en hel del galet förbannade.
    Men inte här, visst är det lustigt Skrattande


    hur många meter var det?
  • senale­na
    Äldre 12 Jul 13:13
    #89
    +1
    klyban skrev 2018-07-10 14:42:27 följande:

    Nej, jag tar upp detta med dom som säger detta, och då är hybris och äga någon annan sexualitet en sak.

    Jag pratar om två unga människor som vill ha sex/knulla.
    Och sen lägger du bara massa ord i munnen på mig och tror jag sagt nått av detta du skriver?
    Det är så roligt när vuxna tror de ska förstå barn/ungdomars sexliv, och sen vad som ska göras.
    Och det är då hybrisen kommer in och hur man egentligen berättar jag äger din sexualitet.

    Hybris är en bra förklaring på vad en del har här och hur de tror sex är som de vill och sen ska forcera på detta på andra.
    Gör man detta på homosexualitet, så blir en hel del galet förbannade.
    Men inte här, visst är det lustigt Skrattande


    Ännu en gång, du felanvänder ordet hybris. Jag börjar misstänka att du är minderårig själv med det agerande du envisas med.
    Min kommentar vände sig till TS.
    TS har lämnat tråden och det gör jag också. Så kan du fortsätta fantisera om tonåringar som har sex eller vad som nu gör dig glad på dagarna.
  • Äldre 12 Jul 16:18
    #90
    -1
    senalena skrev 2018-07-12 13:13:02 följande:
    Ännu en gång, du felanvänder ordet hybris. Jag börjar misstänka att du är minderårig själv med det agerande du envisas med.
    Min kommentar vände sig till TS.
    TS har lämnat tråden och det gör jag också. Så kan du fortsätta fantisera om tonåringar som har sex eller vad som nu gör dig glad på dagarna.

    Varför ska jag fantisera om tonåringars sex?
    En av de mest märkliga påståenden jag sett på ett tag.

    Och självklart är det en hybris när man inbillar sig man äger andra personers sexliv.
    Och då får man tagit en rättighet som man aldrig har, och att det är rena storhetsvansinnet att äga en annars persons sexualitet genom  bestämma över den totalt.
    Kanske inte så konstigt folk hatat bögar så länge och fortfarande gör, då det finns någon tro att man kan bestämma över andras sexualitet och hata och utagera detta hat.

    Sen rätt roande i hur man tror lagen ska berätta för biologin vill ha sex och fortplanta sig.
    Naturen har ju redan bestämt åt oss när vi ska ha sex och då genom sätta igång den, och detta är drifter som en lag inte kan ta bort.
    Oavsett om du är 5år.
    Sen eftersom vi har en del stolpskott här, så måste man förklara att jag inte ens fungerar på införa 5års gräns eller några andra idiotiska förslag som man kan inbilla sig ihop här.
    Jag har alltid sagt 15år, även att det är en kass ålder, men bristen på bättre förslag så är det detta vi får köra på.
    Hade jag inte varit för detta, så hade jag knappast sagt detta.
    Dock får man ha överseende när personer har sex där var och en av personerna är på var sin sida om denna gräns.
    Och se vad som är vad, innan man klampar in med släggan och förstör unga människors liv.
    Att man reagerar milt först, ändrar inget om man kan hitta den där släggan sen om nått är fel.
    Men en del är bara fördomsfulla, så släggan ska alltid fram oavsett, var sig man har rätt eller ej.


    hur många meter var det?
Svar på tråden 14-årig dotter som har sex