• Forumvärd

    Har du ett smultronställe?

    Sommaren är här med besked. Solen skiner och det är så härligt att vara ute.
    Det är nu som vi brukar ta oss till våra favoritplatser- våra smultronställen.
    Har du någon plats som betyder något extra för just dig?
    Rösta och berätta gärna i tråden.
    Du får väldigt gärna lägga upp en bild om du vill!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ett smultronställe?
  • Aniiee

    Ja. Det kan kanske låta lite fånigt, men Birka Paradise (förr den gamla båten, Princess). Det är svensk sommar för mig, mitt lilla smultronställe.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Havet)

    Våran sommarstuga vid havet, så långt ut så att vi ser solen gå ner i havet, alldeles ljuvligt där i vår lilla vik...

  • Anonym (H)

    Jag är från Örnsköldsvik, så hela Höga Kusten är ju helt underbar på sommaren. Finns hur mycket som helst att utforska, stigar i skogen att promenera efter, berg att gå upp för och en enormt vacker utsikt över skärgården och havet. Åh, nu längtar jag hem!

  • Forumvärd

    Jag har flera!
    Älskar att susa genom Sverige med husbil eller hoj. Sverige är fantastiskt.

    Regnig resa genom Sverige förra sommaren:




    Mörrumsån
  • Anonym (A)
    Forumvärd skrev 2018-07-02 16:21:23 följande:
    Jag har flera!
    Älskar att susa genom Sverige med husbil eller hoj. Sverige är fantastiskt.

    Regnig resa genom Sverige förra sommaren:

     


     


    Mörrumsån
    Härliga bilder.
  • Anonym (mor)

    Jag älskar Sverige och vår underbara natur. Särskilt älskar jag skogen. Jag bor stadsnära och skogen här är fylld med stigar och rösade leder och där kan man ströva i timmar utan att möta en människa. Jag har faktiskt mött rävar, igelkottar och harar men det sker ungefär vart sjätte år

  • Anonym (det var länge sedan!)

    Man skulle bara gå en liten bit, sen klättra över en liten trapp. Så fanns det där en liten skog, och en liten å.

    Det fanns också en stor grillplats, med trädstammar som bänkar runt om. Vi grillade där jättemycket för. Det var då när allting växte.

    Var där, nyligen. Men allt var så torrt. Nästan inget vatten i ån. Eldningsförbud. Grillningsförbud.

  • Anonym (mor)
    Anonym (det var länge sedan!) skrev 2018-07-02 18:30:35 följande:

    Man skulle bara gå en liten bit, sen klättra över en liten trapp. Så fanns det där en liten skog, och en liten å.

    Det fanns också en stor grillplats, med trädstammar som bänkar runt om. Vi grillade där jättemycket för. Det var då när allting växte.

    Var där, nyligen. Men allt var så torrt. Nästan inget vatten i ån. Eldningsförbud. Grillningsförbud.


    Det är nog den globala uppvärmningen som slagit till på din ort? Hav tröst .....regnet kommer.
  • Anonym (Hemma)

    Ja, helt enkelt där vi bor. Solig Vi bor på en gård på landet så vad behövs mer? Djur och natur inpå knuten, lugn och ro.

  • Anonym (mor)

    Hemma i Sverige är mitt smultronställe och jag åker aldrig utomlands. Känner mig väldigt "eljest" då jag inte VILL! Är det bara jag?

  • Anonym (Havsfantast)

    Havsfantast och skåning, älskar Kullen i nordvästra Skåne !

  • Anonym (Flera!)

    Jag har många smultronställen!

    Älskar både vårt eget land med skärgård, fjäll och skog och har en del platser utomlands som lockar mig så fort tillfälle ges.

  • Anonym (Hj)

    Vårt lantställe. Har spenderat många somrar, lov och helger där och sen barnen kom så kunde jag inte tänka mig något bättre. Tyvärr så dog mamma för 2 år sen och pappa har hittat en ny kvinna som redan efter några månader har gjort om det mesta både inomhus och utomhus. Pappa säger ingenting utan bara låter henne göra som hon vill. Mammas anda försvinner mer och mer och jag känner hur vårt smultronställe glider ur mitt grepp. Så sorgligt.

  • Anonym (Flera!)
    Anonym (Hj) skrev 2018-07-03 20:43:36 följande:

    Vårt lantställe. Har spenderat många somrar, lov och helger där och sen barnen kom så kunde jag inte tänka mig något bättre. Tyvärr så dog mamma för 2 år sen och pappa har hittat en ny kvinna som redan efter några månader har gjort om det mesta både inomhus och utomhus. Pappa säger ingenting utan bara låter henne göra som hon vill. Mammas anda försvinner mer och mer och jag känner hur vårt smultronställe glider ur mitt grepp. Så sorgligt.


    Åh, så tråkigt. Kan du inte prata med din pappa och den nya kvinnan?

    Det är ju inte så att det behöver behålla allt som det alltid varit kanske men lite känsla kan man ju alltid hålla kvar vid.

    Har du någon rätt kvar till stället eller var det din pappa som ärvde din mamma?
  • Anonym (Flera!)
    Forumvärd skrev 2018-07-02 16:21:23 följande:

    Mörrumsån


    Så fint!

    Jag bor i Blekinge och nedanför mitt hus är det härligt med havet som breder ut sig.

  • Anonym (Hj)
    Anonym (Flera!) skrev 2018-07-04 00:11:02 följande:

    Åh, så tråkigt. Kan du inte prata med din pappa och den nya kvinnan?

    Det är ju inte så att det behöver behålla allt som det alltid varit kanske men lite känsla kan man ju alltid hålla kvar vid.

    Har du någon rätt kvar till stället eller var det din pappa som ärvde din mamma?


    Jag har försökt prata med pappa men han blir bara irriterad och försvarar henne på en gång. Så därför har det blivit så att jag backar och har knappt varit där i år.

    Lantstället äger jag och mina syskon men det är pappa som har betalat för renoveringar och dylikt. Dock så är det min man som gjort allt grovjobbet så pappa skulle slippa ta in hantverkare eftersom vi inte kunnat bidra med pengar de åren då vi studerat och varit föräldralediga. Pappa har problem med ryggen och kan inte göra så mycket själv.

    Känns så tråkigt samtidigt som jag just nu inte orkar bråka med pappa.
Svar på tråden Har du ett smultronställe?