• Elin04

    Byta skola

    Hej. Jag heter Elin och ska byta skola. Jag har mycket ångest över det då det finns många populära barn där och jag kommer inte va en av de.. Jag kommer börja i en klass där mik kompis går i men där går samtidigt några jobbiga killar. Min kompis som går där har fått flera nya vänner och är rädd att bli utanför.. Min syster säger att alla är snälla där även fast de är populära. Lärarna är bättre där än i min gamla skola.. Jag ska börja i 8an och vill bara passa in.. Jag är rädd att träffa alla i min förra skola för de går där eller nästan alla. Jag har bråkat med några där också och jag har förändrats mycket eller det är iallafall vad några gamlingar sagt och så och vill inte att de ska tycka jag är ful eller så. Kan någon ge mig tips på hur jag inte kan bli utanför. Eller hur jag ska passa in. Hur ska jag bete mig och vad ska jag säga till min kompis för vill att hon ska vara med mig mest de första dagarna.. tack för svar.

  • Svar på tråden Byta skola
  • Madde1972

    Mitt tips är att vara tydlig mot fröknarna och framför allt föräldrarna så de kan stötta dig. Det är trots allt lärarna som gör klassen till vad det är. En bra lärare försöker se till att alla elever kan känna sig välkomna och ser till att inkludera dem.Lycka till!

Svar på tråden Byta skola