• Andersson776

    Är jag gravid, vad tror ni?

    Hej! Gjorde ett gravtest tidig detektion clearblue som visade svaaaagt, jag trodde det var nästan negativ då jag fått ett spökstreck förut. Men när jag kom hem var strecket så tydligt, vilket aldrig har hänt mig. Jag vet att man ej ska läsa av efter 10 minuter men vad tror ni med tanke på att jag såg ett litet svagt streck rean efter fem min? Jag är så otålig inför imorgon eller om några dar då jag tänker ta ett digitalt. Min mens är oregelbunden så vet inte riktigt vilken dag som mens är beräknad..

  • Svar på tråden Är jag gravid, vad tror ni?
  • Charlotte861

    Ger man testen lite mer tid typ 30min tycker jag att svaga streck blir tydligare! Har aldrig fått något spökstreck utan båda gångerna jag varit gravid och testat tidigt så kollar jag testerna efter 30min. Min erfarenhet är att de inte blir falskt positivt efter längre tid.

    Ser tydligt positivt ut enligt mig!:)

  • Andersson776

    Okej spännande ???????? tack för svar!

    Inte clearblue Early detektion, den är bara ett streck eller inget alls ????

  • anonym4

    Jaha då är jag med! Syntes det strecket inom avläsnings tiden skulle jag säga att du är gravid :)

  • Kellie13
    Andersson776 skrev 2018-07-03 21:22:14 följande:

    Hej! Gjorde ett gravtest tidig detektion clearblue som visade svaaaagt, jag trodde det var nästan negativ då jag fått ett spökstreck förut. Men när jag kom hem var strecket så tydligt, vilket aldrig har hänt mig. Jag vet att man ej ska läsa av efter 10 minuter men vad tror ni med tanke på att jag såg ett litet svagt streck rean efter fem min? Jag är så otålig inför imorgon eller om några dar då jag tänker ta ett digitalt. Min mens är oregelbunden så vet inte riktigt vilken dag som mens är beräknad..


    ser ett streck. Hur har det gått med test nr 2?
  • Andersson776

    Väntar med det digitala tills lördag tror jag så jag kan vara säker på resultatet. Tog imorse ett annat RFSU test som visade svagt rött streck efter 20 minuter, innan såg det i princip blankt ut.. står på förpackningen att det ej ska läsas av efter trettio min...

  • Andersson776

    Mensen är 9 dagar sen idag.. Brukar aldrig få sen mens annars. Den varierar max med 3 dagar annars. Tog ett digitalt test för  5 dagar sen som var negativt..Blödde en droppe igår, inte mer än så.. Men ingen mens idag heller.. Någon annan som varit i samma sits?

  • Daria111
    Andersson776 skrev 2018-07-20 21:01:37 följande:

    En liten uppdatering: JAG VAR GRAVID ! Blev så chockad när jag plussade på stickan igår, hade gett upp hoppet!


    Åh vad roligt grattis!!!!
Svar på tråden Är jag gravid, vad tror ni?