• Anonym (?)

    Kan killar ha tjejer som endast kompisar?

    Mina vänner säger att nästan alla killar vill något mer än att bara vara vän med sina tjejkompisar och det är också den uppfattningen jag har fått (är tjej). De säger att nästan alla killar är intresserade av sina ?tjejkompisar? eller vill ligga med dem, undantaget är om killen är bög eller om tjejen inte är attraktiv. Ett annat undantag kan vara om killen och tjejen känt varandra typ hela livet och ser varandra mer som syskon.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kan killar ha tjejer som endast kompisar?
  • Anonym (J)

    Visst kan man det. Jag har en tjejkompis sedan många år. Visst kan jag känna en sexuell dragning till henne emellanåt och jag kan kasta en blick på hennes rumpa när hon går iväg men det låter jag inte störa vänskapen. Hon kommer aldrig vilja vara något annat än vän med mig och det har jag inga problem med.

  • Anonym (?)
    Anonym (J) skrev 2018-07-04 18:02:46 följande:

    Visst kan man det. Jag har en tjejkompis sedan många år. Visst kan jag känna en sexuell dragning till henne emellanåt och jag kan kasta en blick på hennes rumpa när hon går iväg men det låter jag inte störa vänskapen. Hon kommer aldrig vilja vara något annat än vän med mig och det har jag inga problem med.


    Du känner en sexuell dragning till henne.. En vän känner man inget sånt för, haha
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (?) skrev 2018-07-04 18:06:08 följande:

    Du känner en sexuell dragning till henne.. En vän känner man inget sånt för, haha


    Enligt vilken definition av vän då? Din egen påhittade?
  • Dr Love
    Anonym (?) skrev 2018-07-04 18:06:08 följande:
    Du känner en sexuell dragning till henne.. En vän känner man inget sånt för, haha
    Jo, uppenbarligen, eftersom han gör det till sin vän. Eller har du någon speciell definition på vänskap?

    Vet inte hur gammal du eller dina vänner är men jag ser absolut inga problem med att vara vän med det kön man är attraherad till. Jag tror det är lite av en mognadsfråga och blir lättare med åldern.
  • Anonym (annat)
    Anonym (?) skrev 2018-07-04 18:06:08 följande:
    Du känner en sexuell dragning till henne.. En vän känner man inget sånt för, haha
    Det är förekommande och helt normalt, men klingar av efter sex eller en tid.
  • Anonym (123)

    Vi har en tjej med i vårt "gäng" i snart 10 år. Tror knappt hon umgås med andra tjejer. Har aldrig varit nåt sexuellt inblandat.

  • Anonym (123)
    Anonym (?) skrev 2018-07-04 18:06:08 följande:

    Du känner en sexuell dragning till henne.. En vän känner man inget sånt för, haha


    Klart man kan känna sexuell dragning till en vän. Varför skulle man inte kolla på en snygg röv?
  • Anonym (?)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-07-04 18:08:42 följande:

    Enligt vilken definition av vän då? Din egen påhittade?


    Ja inte känner då jag nån sexuell dragning till mina vänner? :/
  • Anonym (Korven)

    Nej det går inte om inte tjejen är oattraktiv i deras ögon eller inte har den insidan dom vill ha.

    Min syster och kompis har killkompisar men all vill fan pöka dom eller redan gjort!! Och min syster och min kompis kan också känna samma! Men däremot har dom killkompisar som är jävligt oattraktiva enligt dom och de är bra vänner, men då e det ju killarna som har intresse för dom istället!

    Killar tänker på att ligga och har nog alltid haft en fantasi, om inte så kommer det!

Svar på tråden Kan killar ha tjejer som endast kompisar?