• Kramizen

    Orolig för missfall och Vul den 12/7

    Plussade första gången i fredags och efter samtal med läkaren på fredagen så gjorde jag nytt test i måndags, och även det positivt. Pratade med läkaren igen då och blev inbokad på tidigt Vul torsdag nästa vecka.

    Det känns som en evighet dit och är så orolig för missfall.

    Vägen till plusset har varit lång och tuff därför är oron nu väldigt stor.

    Vi fick påbörja våran ivf resa 2013, innan det hade jag tuffa år med vikten för att komma ner i vikt för att få påbörja ivf. Många försök har vi gjort sen 2013. Tror vi är uppe i 9 insättningar med blandat antal embryon vid insättningarna. En utav gångerna blev vi gravida men slutade med MF.

    Denna gången är vi gravida helt utan hjälp, vilket känns osannolikt med så många misslyckade försök och en pcos i min kropp som ställt till det.

    Ja som sagt svårt att ta in att jag är gravid, kan nog kanske först ta in det efter Vul nästa vecka men vet inte hur jag ska hålla ut tills dess. Har sådan oro för att jag ska börja blöda.

    Tycker jag inte har så mycket gravidsymtom heller. Lite öm i brösten och lite illamående/halsbränna.

    Hur har ni tagit er igenom oron? Hjälpte det när ni såg ngt på Vul?

    Hur hanterade ni det, om ni inte såg något?

    Min depression och ångest och oro gör inte saken lättare heller just nu. Mycket som snurrar i huvudet.

    Vet inte heller hur jag ska räkna vilken vecka jag är i när mensen är oregelbunden? Någon som vet hur jag ska räkna, hade första dagen i sista mensen den 17/5. Lägger jag in det så blir det v7 (6+6)

    Nu blev det lite rörigt inlägg men lite så jag är nu.

  • Svar på tråden Orolig för missfall och Vul den 12/7
  • MissQ

    Vet inte om jag direkt har några lugnande ord men jag kan definitivt relatera till din oro. Den här jävla väntan alltså. Är gravid för tredje gången på ett år men har jätteont, som kraftig mensvärk, och de senaste gångerna har ju det betytt missfall.. (Har haft den här värken sedan ca 4 dagar efter ÄL, alltså supertidigt). Är i vecka 4+4 och väntar på ett VUL om 2 veckor. Jag tror jag blir knäpp.

    Men efter alla era försök tänker jag att du iaf är en bit på vägen som har blivit gravid. Jag håller alla tummar och tår för dig!!

    Ingen skulle behöva genomlida det här..

  • MissQ

    Två saker till:

    -Alla har inte symtom, så det behöver ju inte betyda varken bu eller bä.

    -Ja man räknar från senaste mensens första dag. Testa någon av alla bf-uträknare som finns på nätet, där skriver du in hur lång menscykel du har. Är den oregelbunden får man väl ta något slags snitt.

  • IceKitten

    Jag har inte någon direkt erfarenhet av din situation men jag ville ändå säga att få symtomer betyder absolut ingenting.

    Jag är gravid i v 30 nu och har enbart känt av trötthet och en växande mage. Bebis sparkar för fullt och mår bra.

    Illamående, vilket ändå får ses som den vanligaste symtomen drabbar faktiskt "bara" runt 75% av gravida.

    Hur mycket symtom du får beror på hur bra din kropp är på att hantera hormonerna som släpps lös, inget annat.

    Lycka till nu!

Svar på tråden Orolig för missfall och Vul den 12/7