• Kapten Kidd

    Utsatt för otrohet

    Häromdagen fick jag reda på att min fru varit otrogen. Den akuta ångesten med höga stresspåslag har lagt sig en aning. Men känslan av desperation hänger kvar. Vi har en liten dotter och har varit gifta i 6 år. Jag är beredd att förlåta och gå vidare eftersom jag älskar henne och vår familj. Det jag undrar om ngn har en teori kring är följande; Jag ber henne att under några veckor stänga av kontakten med med den här killen. Säger att det ett krav från min sida. Dom är arbetskamrater som båda har semester så det borde inte vara så fruktansvärt jobbigt att inte ha kontakt i 3-4 veckor så att alla berörda parter fick samla sig. Så att jag kan samla mig...

    Hon säger att ? jag vet inte? ?pressa mig inte?. Det ska tilläggas att hon inte är sadist. Då åter till min fråga som jag nog vet svaret på. Det är helt enkelt över? Vi ska träffa familjerådgivning inom kort men innan dess vill hon inte prata med mig. Hon ?orkar inte?...? Jag orkar inte heller men vem ska ta hand om vår dotter. Det är hon inte kapabel till för tillfället. Jag som har blivit utsatt får fixa allt. Idéer någon?

  • Svar på tråden Utsatt för otrohet
  • FM2018

    Var stark. Lycka till!


    Jag svarar inte på provokation eller upprepade frågor
  • Anonym (S.S)

    Förstår din frustration och att du mår dåligt men du måste ge det tid helt enkelt. Låt henne samla sig. Låt inte det påverka erat barn. Vad du än gör, tänk på er dotter och försök finnas där för henne medan din fru samlar sig lite så det inte skadar barnet negativt. tiden kommer lösa allting, ha bara tålamod. Väljer ni att gå skilda vägar så kan er dotter bo hos er båda, men på villkoren att mamman mår bra men att även du gör det. Ta hjälp av din familj och kanske lämna din dotter där lite då och då för att du själv ska kunna samla dina tankar och inte gå in i väggen? Tror du är i chock nu och sedan kommer de andra faserna komma smygande... ta en dag i taget. Styrkekramar!

  • Shoegal81

    Låter som om hon inte är över den andra mannen tyvärr. Jobbigt, vet inte riktigt vad jag kan ge för råd, men hon låter inte som en person som är värd att kämpa för. Jag förstår att du tänker på barnet, men eran relation kommer aldrig bli densamma. Jag tycker att du ska lämna henne och gå vidare, det finns bättre människor därute.

  • Anonym (fff)

    Du får göra det bästa av alltsammans, vara den som är  stark och stabil, prioritera ert barn. Om ni senare skulle hamna i en vårdnadstvist har du redan visat att du är stabil och pålitlig. 

  • Kapten Kidd

    Tack för svar!

    Det här är utan jämförelse det jobbigaste jag varit med om. Ett trauma. Vet fortfarande inte vad hon vill med oss. Lyckas hyfsat bra med att hålla uppe ngn slags fasad inför vår dotter men när jag emellanåt bryter ihop så säger hon att hon måste få vara själv några dagar. Ja, jag skämtar alltså inte. Givetvis mår hon uruselt i allt det här. När ska jag sörja? Jag kan ju inte bara dra? Börjar tröttna på hela situationen. Jag fortsätter att falla fritt men det finns ingen som verkar förstå att det känns närmast livshotande.

  • Anonym (Anonym)

    Är det någon slags epidemi som pågår, eller ? 

Svar på tråden Utsatt för otrohet