• Anonym (Tjej19)

    Inget stöd ,abort

    Jag är en tjej på 19 år,  min kille är 18. Fick veta två veckor sedan att jag är gravid och ska göra en medicinsk abort på tisdagen . 

    Jag frågade min kille om han

    följer med som stöd ,Han sa att han inte tänkter följa med och att jag går åka dit ensma eller med en kompis.

    Jag känner mig så tom och så ledsen över att han sa så. När jag berätta för killen att jag var gravid och att jag fundera på abort sa han bara bra och att jag skulle uppdaterar honom om läget.

    . Har ingen kompis som kan följa med på tidsdag ,så måste då dit själv. Känns jätte jobbigt att behöva gå genom det själv, ändå att man inte är ensam på sjukhuset känner jag mig ledsen att ingen vill eller kan följa med

  • Svar på tråden Inget stöd ,abort
  • OlgaElvira

    Ja, det måste kännas jobbigt just i en sån situation när man verkligen kan behöva någon att hålla i handen. Ibland får man lära sig den hårda vägen vilka som är något att ha när det blåser. Nu vet du att han inte är något att ha.
    Du kommer att klara detta, man klarar ofta mer än man tror bara för att man inte har något alternativ.

  • Anonym (A)
    OlgaElvira skrev 2018-07-05 11:32:47 följande:
    Ja, det måste kännas jobbigt just i en sån situation när man verkligen kan behöva någon att hålla i handen. Ibland får man lära sig den hårda vägen vilka som är något att ha när det blåser. Nu vet du att han inte är något att ha.
    Du kommer att klara detta, man klarar ofta mer än man tror bara för att man inte har något alternativ.
    Håller med
  • Anonym (S)

    Vilken dryg jävel. Sa han ens varför han inte vill följa med?

    Hoppas du inser att du är värd någon bättre än honom. För det är du. Han verkar ju inte bry sig ett dugg om ditt välmående.

    Om du bor i Malmö hade jag kunnat följa med och stötta. Gah, blir så arg när jag läser sånt här.

  • Anonym (Tjej19)

    Fick inte så mycket svar av honom, fårgade inte ens hur jag mådde/mår.

    När vi pratar så låssas han om som inget och när jag tar upp att jag vill att han ska följa med så tycker han att jag tjatar.

  • OlgaElvira

    När det gäller såna där själviska ynkryggar skulle man helst vilja att all får veta hur de är. Berätta för hans kompisar eller hellre för kompisarnas flickvänner. Berätta för hans mamma.

    Lite för tufft för dig i din situation just nu. Men sen kanske när någon frågar varför du gjort slut. Låta honom skämmas.

  • Anonym (Samma)

    Har själv nästan varit i samma sits som du. Jag var 18 killen var 23 han kunde inte gå ifrån sitt jobb sa han. Mina föräldrar var djupt troende så jag kunde inte ens tala om för dem att jag skulle göra abort. Fick åka in själv fast jag skulle göra en skrapning och inte medicinsk. 
    Personalen var det elakaste jag varit med om helt iskalla och dömande blickar. De ville knappt säga hej. Såg andra tjejer där med sina mammor var skit jobbigt och ledsamt. Men man tog sig igenom det. 


    Förvänta dig inte att personalen kommer förstå eller ens vara snäll mot dig. Gå och prata med någon i efterhand snabbt, så du får berätta vad du varit med om. Det kommer gå bra även om det känns skittungt när man är där ensam. Det kommer bli bättre, och det bästa var att få prata med någon efteråt. Ring och boka en tid hos kurator redan nu och be om en akuttid, förklara din situation.

  • Anonym (Anonym)

    Hej,

    Jag tog mig dit själv och genomförde även hemaborten själv. Det var folk runt mig men ingen med mig. Jag klarade mig jättebra. Du tar dig dit och så tar personalen emot dig på ett jättebra sätt. Jag tog ett djupt andetag och sa till mig själv att jag är självständig, stark och att jag behöver inte ngn för att bäras upp. Du klarar det ska du se! Sedan kan du ta och kasta den där killen då han verkar långt från mogen och kan redan nu se att det inte kmr hålla, han skiter i ditt bästa.

  • Anonym (Tjej19)

    Tack för alla svar , känns bättre jo heller själv en med killen , får hoppas att personalen är fina och hjälpasamam :)

  • Anonym (Anonym)
    MarieLivsval skrev 2018-07-07 07:42:46 följande:

    Frågetecknen är egentligen hjärtan (*fniss)


    Hej,

    Förstod det hahah :) tack så jättemycket ska tipset! Tror jag behöver det
Svar på tråden Inget stöd ,abort