• Ellio

    Studentkorridor eller Lägenhet?!

    Hej! 
    Hoppas verkligen att ni med lite studenterfarenhet alternativt nutida studenter kan svara på hur det är bäst att bo som student?
    Studentkorridor alternativt hyreslägenhet?
    Kan tänka mig att studentkorridor kan vara otroligt kul och att man får vänner osv. Men att det kanske blir som en krökarlya med fester och så, vad har ni för erfarenheter? Hur är det att bo så tätt inpå andra unga människor?
    Medan jag kan tänka mig att lägenhet är otroligt skönt, men kan kanske blir lite isolerande (antar jag?). Jag bor själv annars men undrar väl mer hur det är att bo ensam i en lägenhet i studentsammanhang.
    Ekonomiskt sätt har jag råd med båda och det är för övrigt i Västerås..

  • Svar på tråden Studentkorridor eller Lägenhet?!
  • Anonym (Fd student)

    Började mitt studentliv i korridor, riktigt kul till en början med mycket fest. Pluggade ett ganska krävande program så när jag var inne på termin tre kändes det bara jobbigt att aldrig få sova så flyttade till egen lägenhet då.

  • Anonym (123)

    Jag bodde i korridor under de 3 åren jag pluggade. Mest för att jag inte orkade flytta. Hade jag fått välja igen så hade jag valt lägenhet.

    Man får vänner, ja. Men det fick jag även från utbildningen.

    Det gemensamma köket var det största problemet för mig. Kändes som det alltid var nån som skitade ner eller snodde mat. Inte heller så kul om nån har röjar-fest och man vill gå ut och laga middag.

  • Fröken Rabarber

    Själv bodde jag i ett mellanting, var en lägenhet där i var tre personer som hyrde varsitt rum, dela vardagsrum, kök och badrum. Man fick sällskap men inte för mycket av det.

  • Liza86

    Har bott i studentkorridor. Det är dock en del år sen nu. Det är skoj om man är social, utåtriktad och inte har problem med att få folk ganska nära in på sitt eget ibland.

Svar på tråden Studentkorridor eller Lägenhet?!