• Anonym (???)

    Gravid

    Jag har i flera veckor befarat att jag är gravid men har inte vågat ta tag i att göra ett grav test då jag inte skulle klara av att få beskedet om jag skulle vara gravid. Jag är livrädd, på riktigt. Om några dagar ska jag göra ett grav test men behöver förbereda mig mentalt först. (Har bestämt en dag, så att jag vet att jag måste gå dit) då detta är väldigt jobbigt för mig frågade jag min pojkvän om han kunde följa med, sa att det hade känt skönt. Han vill inte följa med, han vill ?sova? för han har sovit så dåligt den senaste tiden.

    Jag klarar inte av sociala sammanhang och för kanske ett år sedan satte jag in en p-stav. Jag bad honom snällt om han kunde följa med, då det var på hans önskan jag satte in den. Han sa att han skulle träffa mig utanför hälsocentralen, men dök aldrig upp.

    Överdriver jag eller bryr han sig ens? Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag var gravid, hur ska jag klara av att hantera det beskedet ensam om några dagar isåfall. Att ta med någon annan är inte möjligt då alla jobbar. Jag är även rätt ung. 21 år. HJÄLP.

  • Svar på tråden Gravid
  • Anonym (M)

    Lämna den tönten. Han är omogen, ansvarslös och bryr sig inte!

Svar på tråden Gravid