• Anonym (Irriterad)

    Hur skulle du tolka det?

    En vän skulle sova hos oss en natt den här helgen, hen har ingen annanstans att vara nu heller.

    Jag har flera gånger frågat om datumet och varje gång har jag fått svaret ?7:e, en söndag?. Jag påpekade att det är en lördag och fick det undviftat med att det iaf är 7:e.

    Igår fick jag meddelande om att hen kommer på söndag.

    Jag sa vadå söndag, det är ju på lördag? Nej, söndag fick jag till svar. När jag påpekade att hen hela tiden sagt sjunde så fick jag svaret att ?hen faktiskt sa söndag?, vilket hen ju gjorde, men insisterat på sjunde.

    Hade ni utgått ifrån att hen sa fel veckodag eller datum?

    Vi kan inte ha hen här den natten så nu blir det stora problem som vi kommer få skit för.

  • Svar på tråden Hur skulle du tolka det?
  • Anonym (D)

    Kan inte gästen hålla koll på datorn så får gästen acceptera att denne inte kan bo hos er.

  • Anonym (xXx)

    Det är väl extremt tydligt att din vän hela tiden menat söndag eftersom, även om fel datum har sagts, så har h*n faktiskt sagt söndag hela tiden.... 

  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (xXx) skrev 2018-07-06 14:58:36 följande:

    Det är väl extremt tydligt att din vän hela tiden menat söndag eftersom, även om fel datum har sagts, så har h*n faktiskt sagt söndag hela tiden.... 


    Nej det blev lite fel. Söndag sa hen första gången, sen har bara datum sagts. Det är flera veckor sen det bestämdes.

    Jag påpekade ju då att 7:e är en lördag, men hen insisterade på att det är 7:e det gäller.
  • Anonym (vuxen)

    Jag hade inte utgått ifrån någonting om jag inte var ledig båda dagarna och det därför inte spelade någon roll, jag hade 100% klargjort vad som gällde. 

    Är ni inte båda vuxna människor, är ni inte vänner? Eller vad är det som har gjort att ni inte vågat klargöra exakta vad som gällde?

  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (vuxen) skrev 2018-07-06 15:02:01 följande:

    Jag hade inte utgått ifrån någonting om jag inte var ledig båda dagarna och det därför inte spelade någon roll, jag hade 100% klargjort vad som gällde. 

    Är ni inte båda vuxna människor, är ni inte vänner? Eller vad är det som har gjort att ni inte vågat klargöra exakta vad som gällde?


    Jag trodde det VAR klart, det är nu efteråt när det visat sig att det blev missförstånd som jag undrar hur andra hade tolkat det.
  • Anonym (xXx)
    Anonym (Irriterad) skrev 2018-07-06 15:01:04 följande:
    Nej det blev lite fel. Söndag sa hen första gången, sen har bara datum sagts. Det är flera veckor sen det bestämdes.

    Jag påpekade ju då att 7:e är en lördag, men hen insisterade på att det är 7:e det gäller.
    Jaha okej. Men har ni någon gång sagt, när datumet 7:e kommit upp på tal, att den 7:e inte passar er? 
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (xXx) skrev 2018-07-06 15:04:43 följande:

    Jaha okej. Men har ni någon gång sagt, när datumet 7:e kommit upp på tal, att den 7:e inte passar er? 


    7:e är det som fungerar, 8:e fungerar inte. Och nej det har inte sagts eftersom vi aldrig insåg att hen sa fel.
  • Anonym (A)
    Anonym (vuxen) skrev 2018-07-06 15:02:01 följande:
    Jag hade inte utgått ifrån någonting om jag inte var ledig båda dagarna och det därför inte spelade någon roll, jag hade 100% klargjort vad som gällde. 

    Är ni inte båda vuxna människor, är ni inte vänner? Eller vad är det som har gjort att ni inte vågat klargöra exakta vad som gällde?
    Håller med
  • Kusin Krakel

    Det spelar väl ingen roll hur ande skulle tolkat det? Nu har ju ett missförstånd uppkommit som ger praktiska konsekvenser. Att analyser över vem som sagt si eller så och hur man borde tolka det känns inte så fruktbart. Det viktiga är väl hur ni kan lösa den situation som uppstått hör och nu, inte att avgöra vem som gjort rätt/fel.

  • Anonym (Irriterad)
    Kusin Krakel skrev 2018-07-06 17:05:28 följande:

    Det spelar väl ingen roll hur ande skulle tolkat det? Nu har ju ett missförstånd uppkommit som ger praktiska konsekvenser. Att analyser över vem som sagt si eller så och hur man borde tolka det känns inte så fruktbart. Det viktiga är väl hur ni kan lösa den situation som uppstått hör och nu, inte att avgöra vem som gjort rätt/fel.


    Jag vill bara veta om andra hade tolkat som jag, det är inte viktigt i sig, men vill gärna veta med tanke på hur mycket skit jag kommer få.
  • Anonym (Hemlös?)
    Anonym (Irriterad) skrev 2018-07-06 14:53:23 följande:

    En vän skulle sova hos oss en natt den här helgen, hen har ingen annanstans att vara nu heller.
     
     
    Vi kan inte ha hen här den natten så nu blir det stora problem som vi kommer få skit för.


    Varför har personen ifråga inte någon annanstans att vara? Kan personen inte stanna hemma eller ta in på hotell? Varför ska du få så mycket skit för det? Känns inte vettigt att du ska få ta en hel del skit för att du inte kan ha en övernattande gäst på grund av ett missförstånd.
  • Anonym (ace)

    Det är väl helt irrelevant hur andra tolkar det, speciellt när din beskrivning av händelseförloppet verkar förändras över tiden.

    Kopiera in en SMS eller mail-konversation (eller liknande), och strunta i muntliga konversationer.

    Muntliga konversationer är ganska ointressanta eftersom båda parter kan ha olika minnen av vad som sagts, eller när det sagts, eller om det sagts.

Svar på tråden Hur skulle du tolka det?