• Aniiee

    Bok till film/TV. Era 3 önskningar?

    Jag ha en sån där dag då jag funderar på vilka böcker som skulle bli bra film eller TV. Jag har själv ett gäng böcker som jag önskar mig på skärm, stor eller liten, bland andra Boken om Morfar Prosten som jag önskar kunde bli julkalender och Nightrunners som skulle kunna bli en bra TV-serie. 3a på listan för mig just nu får bli lite fuskig för.... Harry Potter. Är det någon bokserie som verkligen förtjänar en riktigt bra TVadaption så är det Harry Potter. Säg vad ni vil om filmerna, men böckerna förtjänar så mycket mer.

    Så, vad skulle ni vilja se för böcker på bio eller i TVsoffan? Önska er 3 st, och låt helst en vara en favorit från barndomen.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden Bok till film/TV. Era 3 önskningar?
  • Aniiee
    Meriall skrev 2018-07-06 21:47:13 följande:

    Ens egna fanfics hade jag ju gärna sett som film ;)


    Haha, ja det hade inte varit helt fel =P Fan va mycket dåliga filmer jag hade gett ut.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Videung7634 skrev 2018-07-06 21:51:25 följande:

    Sagan om isfolket som film!


    Jag har inte läst så mycket av den, men det kan jag tänka mig skulle bli bra.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    SweeneyTodd skrev 2018-08-11 20:44:52 följande:

    House of night som tv-serie. Angelina Jolie som Neferet!


    Vet inget om den serien. Borde jag läsa den?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • SweeneyTodd
    Aniiee skrev 2018-08-11 20:52:34 följande:
    Vet inget om den serien. Borde jag läsa den?
    Nej. Rent objektivt är serien sådär/dålig, men den kan vara bra. Se den som snabbmat. Bokens målgrupp är tonåringar.
  • SweeneyTodd
    SweeneyTodd skrev 2018-08-11 20:56:25 följande:
    Nej. Rent objektivt är serien sådär/dålig, men den kan vara bra. Se den som snabbmat. Bokens målgrupp är tonåringar.
    Jag tyckte om bokserien ganska bra som tonåring. Var 15 år. 
  • Aniiee
    SweeneyTodd skrev 2018-08-11 20:56:25 följande:
    Nej. Rent objektivt är serien sådär/dålig, men den kan vara bra. Se den som snabbmat. Bokens målgrupp är tonåringar.
    Inget "fel" på tonårsböcker. FInns massor bra tonårs/YA-böcker. men ok, den kanske kan ligga och skvalpa långt ner på läshögen.

    Hmm... kanske dags att läsa om Vampire chronicles.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • snedtak

    Dorothy Sayers böcker om Lord Peter Whimsey (är en sucker för engelska deckare).

    I barndomen läste jag nog ganska mycket som redan finns på film, men håller med om att Morfar Prosten skulle göra sig bra. Fast den kansk finns redan? Ser framför mig typ Allan Svensson fast äldre kanske. Eller någon som liknar Carl-Gustaf Lindstedt.

    Ser till min förskräckelse att Trollkarlen från ö-världen redan blivit någon form av budgetfilm

  • Aniiee
    snedtak skrev 2018-08-12 12:01:30 följande:

    Dorothy Sayers böcker om Lord Peter Whimsey (är en sucker för engelska deckare).

    I barndomen läste jag nog ganska mycket som redan finns på film, men håller med om att Morfar Prosten skulle göra sig bra. Fast den kansk finns redan? Ser framför mig typ Allan Svensson fast äldre kanske. Eller någon som liknar Carl-Gustaf Lindstedt.

    Ser till min förskräckelse att Trollkarlen från ö-världen redan blivit någon form av budgetfilm


    Nej, de har aldrig gjort film på Morfar Prosten. Tyvärr. Som sagt, jag tror den skulle bli toppen som julkalender.

    Jag har läst någon av Peter Whimsey-böckerna. Minns inte vilken. Måste nog läsa fler.....

    Trollkarlen från ö-världen har mycket riktigt blivit en dålig miniserie en gång. Den  har även blivit OK Studio Ghiblifilm. Om du ska se någon av dem, se anime-filmen.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Bok till film/TV. Era 3 önskningar?