• SummerSun84

    Svampinfektion

    Funderar om man får använda vagitorer mot svamp under gravidteten? Är såna där active balance från RFSU. Är rätt tidigt gravid.

  • Svar på tråden Svampinfektion
  • Laina

    Står på deras sida "Active Balance kan användas under graviditet och även vid menstruation." hittade inte dem på fass? men på fass kan du ju kolla läkemedel om du känner dig osäker.


    -No Lollygagging HeHehuehuHuaHuehuehe
  • Anonym (J)
    SummerSun84 skrev 2018-07-06 22:43:47 följande:

    Funderar om man får använda vagitorer mot svamp under gravidteten? Är såna där active balance från RFSU. Är rätt tidigt gravid.


    Det kan du! På MVC tipsar de ofta om Pevaryl eller Canesten - beroende på vilken trimester du är i (typ Pevaryl är inte lika bra som Canesten efter första trimestern). Själv är jag i vecka 27 och har behandlat med Lactal Balans, vagitorier, i ett par dagar för jag har misstänkt regelrätt obalans därnere men nu verkar det okej. Jag har fortfarande kesoflytningar och sveda så jag ska ta en vagitorie Canesten inatt och sen fortsätta smörja (ev. mer vagitorier om det inte räcker med en)! :D 

    Tänk bara på att inte använda applikatorn utan tvätta händerna och för sen in vagitorien med handen! :D
Svar på tråden Svampinfektion