• Samira­Budva
    Äldre 7 Jul 17:49
    2093 visningar
    6 svar
    6
    2093

    Fosterrörelser

    När kände ni dagliga fosterrörelser?? Är i vecka 17+2 inte känt något än.

  • Svar på tråden Fosterrörelser
  • Äldre 7 Jul 20:01
    #1

    Vecka 22 började jag känna ofta, nu i v 24 känner jag nästa dagligen. I v 18 kände jag inget, inget pirr eller bubbel som folk säger att de känner.

  • Äldre 8 Jul 10:50
    #2
    SamiraBudva skrev 2018-07-07 17:49:37 följande:

    När kände ni dagliga fosterrörelser?? Är i vecka 17+2 inte känt något än.


    med första v 20 typ och andra som jag har i magen nu v 17. Är du förstföderska kan det ta lite längre tid innan du känner nått.
  • Äldre 8 Jul 20:43
    #3

    Med första barnet kände jag inget över huvud taget förrän i v. 22 (Lite fladder). Dagligen först ett bra tag senare. Då låg moderkakan i framvägg.

    Nu, med andra barnet är det enorm skillnad. Kände första fladdret i typ v.15-16. Dagligen och mycket, även så det syntes och man kunde känna utanpå från v.20. Moderkakan bak samt att jag nog förstod skillnad mellan tarmar och fosterrörelser när jag kände de första.

  • Otit
    Äldre 8 Jul 20:49
    #4

    Kände i vecka 18+0 med första barnet. Insåg väl att det var bebisen då och inte tarmar. Så från den dagen kände jag varje dag.

    Likadant med andra barnet fast jag började känna i vecka 16+2. Men förstföderskor brukar väl känna första rörelserna runt vecka 20. Från vecka 24 ska man känna bebisen varje dag.

  • Äldre 13 Jul 14:45
    #5

    I v20 (19+1) kände jag första tydliga rörelsen. Min man lyckades känna någon dag efter och sedan dess känner jag hur den lille bökar omkring där inne flera gånger om dagen. Det syns tydligt utanpå magen också :) Är min första graviditet.

  • Intenu­inteså­här
    Äldre 14 Jul 22:46
    #6

    Med båda barnen runt vecka 22.

Svar på tråden Fosterrörelser