• Anonym (kim)
    Äldre 8 Jul 21:56
    2514 visningar
    6 svar
    6
    2514

    stinkande föräldrar

    Hej! Mina föräldrar är 87 år. Problemet är att dom inte kan sköta sin hygien. Dom kan gå med samma kläder i flera veckor ja till och med flera månader å det stinker måste hålla på och påpeka att dom skall byta kläder. Duscha är inte att tänka på. klagar jag på att dom luktar illa blir dom bara arga. Jag blir skit förbannad och drämmer närmaste föremål i vägen. Min Far har urin läckars och måste ha blöja en blöja som han motvillig vill byta. Mor har flytningar. Hittade massa bindor inne under hennes madrass även med bajs på, som hade lagat där ett bra tag och gottat till sig. men pedantiska är dom ligger det nått på golvet så ligger dom där på knä och fyra ben för att plocka upp föremålet. Men att det stinker det gör ingenting det är ingen som känner det naturligtvis inte.Någon som har haft samma problem med sina föräldrar eller vem som helst? Hur får man dom att sköta sig bättre utan att man verkar stötande? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden stinkande föräldrar
  • Anonym (xXx)
    Äldre 8 Jul 21:59
    #1

    Har de alltid varit såhär eller har det kommit senaste åren? De kanske inte orkar hålla hygienen längre? Hemtjänst som kan komma och hjälpa dem? 

  • Anonym (kim) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 22:08
    #2

    Har de alltid varit såhär eller har det kommit senaste åren? De kanske inte orkar hålla hygienen längre? Hemtjänst som kan komma och hjälpa dem? 

  • Anonym (Jonss­on)
    Äldre 8 Jul 22:11
    #3

    Ojsan då

  • Anonym (A)
    Äldre 9 Jul 10:49
    #4

    De behöver hjälp.

  • Anonym (Ojsan­)
    Äldre 9 Jul 16:40
    #5
    Anonym (kim) skrev 2018-07-08 22:08:05 följande:

    Har de alltid varit såhär eller har det kommit senaste åren? De kanske inte orkar hålla hygienen längre? Hemtjänst som kan komma och hjälpa dem? 


    Svarar du på dina egna inlägg? Eller bet trollet sig själv i stjärten?
  • Anonym (123)
    Äldre 9 Jul 16:44
    #6
    Anonym (Ojsan) skrev 2018-07-09 16:40:55 följande:
    Svarar du på dina egna inlägg? Eller bet trollet sig själv i stjärten?
    Det är nog det senare.

    Med tanke på att det hållit på så länge (de har ju gått i samma kläder i månader) och TS inte sökt hjälp, så verkar det inte stämma riktigt. Jag menar, så fort man förstår att de inte fixar hygienen själv så skaffar man hjälp. Om man bryr sig om sina föräldrar.
Svar på tråden stinkande föräldrar