• Anonym (Lisan)

    Ni som gjort medicinsk abort på sjukhus

    Ni som gjort på sjukhus, hur var det? Hur länge fick ni vara kvar? Vad ska man tänka på innan?

    Vad ska man ha med?

    Gjorde det ont?? Fick ni då smärtstillande?

    Kom med era berättelser gärna och råd

  • Svar på tråden Ni som gjort medicinsk abort på sjukhus
  • Anonym (M)

    I Malmö får man gå hem när det har börjat blöda ordentligt om man är innan v12. Annars får man stanna tills moderkakan kommit ut.

  • Anonym (Jsjs)

    Det gjorde ont som vanlig mensvärk först. Sen gjorde de ondare och ondare tills de gjorde så ont att jag kräktes. Då tillkallade jag sjuksköterskorna och bad dem ge mig morfinspruta och smärtan försvann direkt. Den hemska smärtan varade bara i ca 3 min innan jag fick sprutan.

    Eftersom de starka smärtan varade så kort tid så var de ändå inte så hemskt som de kanske kan låta. Jag var beredd på forsande blod och konstant smärta. Men jag blödde mindre än min vanliga mens, enda gången blod kom ut var när jag gick på toaletten. När jag väl gick hem från sjukhuset efter ca 3 timmar var de som en lätt mens värk.

    Blödde sparsamt i ca 3 veckor och de fanns inget kvar i min livmoder på återbesöket.

    Hade med mig byxor plus extra trosor då jag som sagt var beredd på att de skulle forsa ut blod men de kom aldrig till användning.

    Jag var i vecka 6.

    Det kommer gå bra ska du se!:)

  • Anonym (A)
    Anonym (Jsjs) skrev 2018-07-09 13:14:03 följande:
    Det gjorde ont som vanlig mensvärk först. Sen gjorde de ondare och ondare tills de gjorde så ont att jag kräktes. Då tillkallade jag sjuksköterskorna och bad dem ge mig morfinspruta och smärtan försvann direkt. Den hemska smärtan varade bara i ca 3 min innan jag fick sprutan.
    Eftersom de starka smärtan varade så kort tid så var de ändå inte så hemskt som de kanske kan låta. Jag var beredd på forsande blod och konstant smärta. Men jag blödde mindre än min vanliga mens, enda gången blod kom ut var när jag gick på toaletten. När jag väl gick hem från sjukhuset efter ca 3 timmar var de som en lätt mens värk.
    Blödde sparsamt i ca 3 veckor och de fanns inget kvar i min livmoder på återbesöket.

    Hade med mig byxor plus extra trosor då jag som sagt var beredd på att de skulle forsa ut blod men de kom aldrig till användning.
    Jag var i vecka 6.

    Det kommer gå bra ska du se!:)
    Håller med
  • Anonym (Lisan)

    Jag ska ta 2 diklofenak och två alvedon och 30 min senare 4 st cytostatika eller vad som heter som man stoppar upp i slidan.

    Men konstigt så fick jag bara med mig 2 alvedoner.

  • Anonym (M)
    Anonym (Lisan) skrev 2018-07-10 00:18:06 följande:

    Jag ska ta 2 diklofenak och två alvedon och 30 min senare 4 st cytostatika eller vad som heter som man stoppar upp i slidan.

    Men konstigt så fick jag bara med mig 2 alvedoner.


    Cytotec. Alvedon är receptfritt och det ska du köpa själv. Man får bara med sig startdosen.
Svar på tråden Ni som gjort medicinsk abort på sjukhus