• Anonym (Mini)

    Förlossning på G?

    Hej!

    Jag väntar barn nr 3. Har hört att trean kan vara lite lurig på att komma ut.

    Jag är på bf+10 idag.

    Jag har haft förvärkar inatt, så pass att jag inte kunde somna ifrån. Gav upp vid 06 och gick på toaletten. Då upptäckte jag lite färsk blod i toaletten samt när jag torka mig. Ringde FL som antog det var teckenblödning. Jag ska avvakta och vila. Fick regelbundna värkar efter ett tag. Ca 5 min emellan. Inte jätte onda. Höll i sig ca 2,5 timme. Slumrade till och nu är värkarna betydligt glesare. Har dock molvärk. Har kommit lite blod och blodblandat fortfarande i några timmar nu.

    Har skött magen x antal gånger också.

    Vill inte åka in för tidigt även om vi har ca en timme till bb. Men är nojjig att jag väntar för länge?

    Mina andra förlossningar har inte börjat så här.

    Blir så förvirrad. Är det på G inom en snar framtid?

    Eller kan det nu dröja flera dagar till?

    Ska jag bara vänta in onda värkar?

  • Svar på tråden Förlossning på G?
  • Anonym (Hej!)

    Jag fick teckenblödning på dagen. Under natten fick jag svaga regelbundna värkar så pass att jag inte kunde sova. På morgonen hade blödningen nästan avtagit men fortfarande ganska svaga värkar, men tätare cirka var 3:e minut. Åkte då in till förlossningen och blev direkt undersökt. Var öppen 4-5 cm. Dottern född vid halv 6 samma dag.

    Så var det för mig i alla fall.

    Lycka till! :)

  • Anonym (Mini)
    Anonym (Hej!) skrev 2018-07-09 15:55:51 följande:

    Jag fick teckenblödning på dagen. Under natten fick jag svaga regelbundna värkar så pass att jag inte kunde sova. På morgonen hade blödningen nästan avtagit men fortfarande ganska svaga värkar, men tätare cirka var 3:e minut. Åkte då in till förlossningen och blev direkt undersökt. Var öppen 4-5 cm. Dottern född vid halv 6 samma dag.

    Så var det för mig i alla fall.

    Lycka till! :)


    Tack för ditt svar!

    Då kanske bebis är ute till imorgon. Förhoppningsvis.

    Jag har oregelbunda värkar nu. De är ändå hanterbara. Trycker på bra i svanken och rumpan.

    Mindre blödning nu.
  • Anonym (L)

    Ja du får ju avvakta och invänta regelbundna ihållande värkar som alla andra :)

  • Anonym (Ja)

    Ja skulle jag säga=))

    Mina två var också så olika att jag inte fattade att det var värkar när det satte igång tolv på natten.

    Samma som du där och sen lite blodi trosan.

    Ta två alvedon och somna om sa de men för mig gick det inte att sova nej.

    Dock med första började värkarna tidigt på morgonen och höll sen på fram och tillbaka tills vi åkte in runt 6 på kvällen.

    Då sov jag lite, käka frukost fixade naglarna osv=)

    Men ja. Klart det är på g, grattis!

    Tycker inte ni ska vänta för länge det är ju inte så kul att ha värsta värkarna när bilen guppar iväg. Kanske ni åker in och kan mys vänta i bilen ett tag då när du känt det komma igång lite mer. Ta en promenad i en park nära kanske.

    Eller åka in oC kolla, vem vet hur öppen du är=)

  • Anonym (Mini)
    Anonym (Ja) skrev 2018-07-09 18:39:09 följande:

    Ja skulle jag säga=))

    Mina två var också så olika att jag inte fattade att det var värkar när det satte igång tolv på natten.

    Samma som du där och sen lite blodi trosan.

    Ta två alvedon och somna om sa de men för mig gick det inte att sova nej.

    Dock med första började värkarna tidigt på morgonen och höll sen på fram och tillbaka tills vi åkte in runt 6 på kvällen.

    Då sov jag lite, käka frukost fixade naglarna osv=)

    Men ja. Klart det är på g, grattis!

    Tycker inte ni ska vänta för länge det är ju inte så kul att ha värsta värkarna när bilen guppar iväg. Kanske ni åker in och kan mys vänta i bilen ett tag då när du känt det komma igång lite mer. Ta en promenad i en park nära kanske.

    Eller åka in oC kolla, vem vet hur öppen du är=)


    Tack för ditt svar!

    Så svårt att veta när förlossningarna startar så olika.

    Jag har försökt vila, kan inte sova. Har allt från 10 min emellan värkarna till vissa på 20 min.

    Ja, det är sant :D

    Vill helst inte ha de värsta värkarna i bilen.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Hej!) skrev 2018-07-10 16:29:21 följande:

    Ts: hur går det?


    Rådfrågade förlossningen som sa att vi kunde komma in för undersökning. Eventuellt ta hål på hinnorna.

    De kunde registera värkar men de sa att jag inte vart tillräckligt öppen. Så vi fick köra hela vägen hem igen. Så besviken på mig själv, min kropp. Trodde det äntligen skulle bli bebis snart. Har bokat tid hos mvc för att se om de kan göra en hinnsvepning imorgon.

    Så deppig.
  • Anonym (Hej!)
    Anonym (Mini) skrev 2018-07-10 18:22:15 följande:

    Rådfrågade förlossningen som sa att vi kunde komma in för undersökning. Eventuellt ta hål på hinnorna.

    De kunde registera värkar men de sa att jag inte vart tillräckligt öppen. Så vi fick köra hela vägen hem igen. Så besviken på mig själv, min kropp. Trodde det äntligen skulle bli bebis snart. Har bokat tid hos mvc för att se om de kan göra en hinnsvepning imorgon.

    Så deppig.


    Åh, segt :( Men hinnsvepning för oftast susen, så misströsta inte. Snart har du bebisen i famnen! :)

    Kram
    Anonym (Mini) skrev 2018-07-10 18:22:15 följande:

    Rådfrågade förlossningen som sa att vi kunde komma in för undersökning. Eventuellt ta hål på hinnorna.

    De kunde registera värkar men de sa att jag inte vart tillräckligt öppen. Så vi fick köra hela vägen hem igen. Så besviken på mig själv, min kropp. Trodde det äntligen skulle bli bebis snart. Har bokat tid hos mvc för att se om de kan göra en hinnsvepning imorgon.

    Så deppig.


    Åh, segt :( Men hinnsvepning för oftast susen, så misströsta inte. Snart har du bebisen i famnen! :)

    Kram
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Hej!) skrev 2018-07-10 23:13:36 följande:

    Åh, segt :( Men hinnsvepning för oftast susen, så misströsta inte. Snart har du bebisen i famnen! :)

    KramÅh, segt :( Men hinnsvepning för oftast susen, så misströsta inte. Snart har du bebisen i famnen! :)

    Kram


    Tack! :)
  • Anonym (Mini)
    Anonym (A) skrev 2018-07-11 12:56:23 följande:

    Hur går det?


    BM ville ej göra hinnsvep, då jag blöder lite.

    Jag har fått en igångsättning bokad till helgen....så nervös!

    Jag har fortfarande värkar som kommer och går.

    Magen har idag strulat deluxe.

    Om inte annat så kommer bebis till helgen.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (A) skrev 2018-07-11 12:56:23 följande:

    Hur går det?


    BM ville ej göra hinnsvep, då jag blöder lite.

    Jag har fått en igångsättning bokad till helgen....så nervös!

    Jag har fortfarande värkar som kommer och går.

    Magen har idag strulat deluxe.

    Om inte annat så kommer bebis till helgen.
  • Anonym (Mini)

    Fredagen den 13:onde kom vår lille bebis till Världen!

    Förlossningen startade utav sig själv. Började med blödning och värkar. Blödningen kom från livmodertappen.

    Allt har gått bra. Tack till er som tagit er tiden att svara.

  • Anonym (Hej!)
    Anonym (Mini) skrev 2018-07-16 08:06:51 följande:

    Fredagen den 13:onde kom vår lille bebis till Världen!

    Förlossningen startade utav sig själv. Började med blödning och värkar. Blödningen kom från livmodertappen.

    Allt har gått bra. Tack till er som tagit er tiden att svara.


    Härligt, grattis!!!
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Hej!) skrev 2018-07-16 10:10:38 följande:

    Härligt, grattis!!!


    Tack så mycket!
Svar på tråden Förlossning på G?