• Äldre 9 Jul 17:50
    1327 visningar
    0 svar
    0
    1327

    Missköter hygien gravt

    Kanske uppfattas detta inlägg som att jag trollar. Fullt förstående inför detta då historien verkar osannolik. En gammal studiekamrat bodde hos mig och min sambo från måndag till söndag förra veckan. Han är fortfarande ungkarl och lever mer för dagen än vad jag gör numer. Under tiden han bodde hos oss duschade han inte en enda gång. Tvättade inte händerna efter toabesök samt använde inte kalsonger. Han grisade ned skjortan med matrester och bytte inte denna. Inte heller tvättade han sig om munnen efter att han "grisat" i sig maten. Han var pollenallergisk och åt vitlöksklyftor regelbundet för detta. Dessutom badade han naken när han besökte en offentlig strand i stadsmiljö. Jag berättade för honom att i Sverige kan man komma undan med detta på en mycket stor strand förutsatt att man är i princip ensam och håller sig på rejält avstånd, samt sveper handduken om midjan, vadar ut  till knäna och lägger handduken på en sten. Undantag nudiststrand. Dock badade han naken på en strand i stadsmiljö med barnfamiljer. Han höll på att bli arresterad. När han blev tillsagd av mig och min sambo att inte röra vår dotters fontanell struntade han i det flera gånger. Min sambo gjorde rent efter honom varje gång han varit på toaletten. Han strödde grejor omkring sig utanför sitt gästrum och satt med sina skitiga byxor på en kudde när han spelade piano.

    Efter att han åkt hem har jag desinfekterat i princip hela huset. Han är inte längre välkommen då jag och min sambo misstänker att han vill visa sig naken bland barn på offentliga stränder där de flesta badar med badkläder för att det tillfredställer honom sexuellt. Efter att han nästan blev arresterad gav jag honom ett par badbyxor han inte använde. Han var inte intresserad av att åka till nudiststranden utan insisterade på att bada naken på "vanliga" stränder. När jag var singel hade jag nog inte brytt mig, men nu är jag mer riskmedveten och tänker inte chansa. 

    Min fråga är: varför missköter man sin hygien på detta vidriga sätt? Det luktade i huset när jag kom tillbaka efter att han åkt hem med tåget. Vi sa till honom men han  verkade ha tankarna någon annanstans.

    Psykiskt störning eller bara ett annat sätt att leva? Drogberoende? Han har alltid varit annorlunda, men sedan jag träffat honom för fyra år sedan har han ändrat sig rejält.

Svar på tråden Missköter hygien gravt