• Nimzay

    Kommer det alltid att vara såhär? Vad tror ni och vad har nu för erfarenheter?

    Ifall man hela tiden har en massa jobbiga och stressande tankar och funderingar i huvudet så att det känns som att det är kaos i huvudet typ...och en massa inre konflikter inom sig som ger en ångest och får det att kännas som att medvetandet ska explodera - är risken då stor att det kommer vara så hela livet, eller är det mer troligt att det är som värst när man är ung? Alltså vad tycker ni verkar troligt, och/eller vad har ni själv för erfarenheter?

    Ställer främst denna fråga till folk som själva tänker och funderar mycket/har ett rikt inre liv, men vem som helst som har funderingar kring detta att dela med sig av får givetvis svara i tråden.

  • Svar på tråden Kommer det alltid att vara såhär? Vad tror ni och vad har nu för erfarenheter?
  • Anonym (grubblare)

    Jag känner igen mig i allt du skriver och är medelålders. Jag har varit en grubblare hela livet och insett att jag nog alltid kommer att vara sån.

  • Nimzay
    Anonym (.) skrev 2018-07-10 07:26:59 följande:

    Låter som en fullt normal tonåring.


    Menar du att du tror man blir mindre förvirrad när man blir äldre? Och om man är lite äldre än tonåring och känner såhär, tror du ändå det kan förändras när man blir ännu äldre då?
  • sextiotalist

    Jag har, vad många säger, ett rikt inre liv, med många tankar, men aldrig har jag upplevt det som ett problem eller kaos.

    Jag är rätt säker på att de allra flesta har det, men också att de flesta inte upplever det som kaos. Dvs ett rikt inre liv är inte kaos, har man kaos så är det annat.

    Man kan även vara en grubblare utan att se värloi svart.

  • Nimzay
    sextiotalist skrev 2018-07-10 08:35:44 följande:

    Jag har, vad många säger, ett rikt inre liv, med många tankar, men aldrig har jag upplevt det som ett problem eller kaos.

    Jag är rätt säker på att de allra flesta har det, men också att de flesta inte upplever det som kaos. Dvs ett rikt inre liv är inte kaos, har man kaos så är det annat.

    Man kan även vara en grubblare utan att se värloi svart.


    Så jag är helt konstig och onormal eller hur menar du? Är det fel på mig? O-':
  • Anonym (grubblare)
    Anonym (.) skrev 2018-07-10 07:26:59 följande:

    Låter som en fullt normal tonåring.


    Det har inget med ålder att göra utan med att man är eftertänksam och komplicerad som person.
  • Nimzay
    Anonym (grubblare) skrev 2018-07-10 08:44:21 följande:
    Det har inget med ålder att göra utan med att man är eftertänksam och komplicerad som person.
    Det är nog sant, vill bara inte känna exakt som jag känner nu hela mitt liv Gråter
    hoppas jag slipper det...
  • sextiotalist
    Nimzay skrev 2018-07-10 08:41:06 följande:

    Så jag är helt konstig och onormal eller hur menar du? Är det fel på mig? O-':


    Jag skulle nog säga att om grubbel och tankar tar över ens liv då har man problem
  • Nimzay
    sextiotalist skrev 2018-07-10 08:50:36 följande:
    Jag skulle nog säga att om grubbel och tankar tar över ens liv då har man problem
    Vet, jag är helt störd + har ett rikt liv och är grubblare, det är en jobbig kombination. 
  • sextiotalist
    Nimzay skrev 2018-07-10 09:00:22 följande:

    Vet, jag är helt störd + har ett rikt liv och är grubblare, det är en jobbig kombination. 


    Och det är, med dina ord, inte normalt. För de flesta fixar att ha ett rikt inre och yttre liv
Svar på tråden Kommer det alltid att vara såhär? Vad tror ni och vad har nu för erfarenheter?