• Anatomy

    Olika svar eller inte.

    Hej!

    Jag och min man har försökt få barn i tre månader. I lördags på BIM+2 visade ett vanligt test negativt. Idag på BIM+5 tog jag ett tidigt RFSU-test som visade positivt men svagare en teststrecket, alltså positivt. Är det för jag är låghormonare eller kan jag fortfarande bli ?lurad? av tidigt test som jag läst att andra har blivit? Hur länge bör jag vänta med att ta fler test och eventuellt ?fira? resultatet? Måste det vara morgonurin om jag nu är gravid eller visar det plus oavsett hur nytt kisset är i kroppen?

  • Svar på tråden Olika svar eller inte.
  • EpicNurse

    Det finns inget som heter låghormonare. Antagligen hade du lite senare ägglossning är du räknat med.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anatomy

    Tog de tre test jag hade kvar nu på morgonen. Varför är de så svaga? Inget är samma märke som det test jag tog igår så kan inte jämföra med det andra.

  • mammatill2boys
    Anatomy skrev 2018-07-11 06:37:10 följande:

    Tog de tre test jag hade kvar nu på morgonen. Varför är de så svaga? Inget är samma märke som det test jag tog igår så kan inte jämföra med det andra.


    Det enda jag kan tänka mig är att som ovanstående skriver, du har haft senare ägglossing och därför är det för tidigt för att få ett starkt streck. Alla testen visar ju ett streck trots olika märken så tror inte du behöver vara orolig. Grattis:)
  • mammatill2boys
    Anatomy skrev 2018-07-11 09:44:45 följande:

    Tack för lugnande ord!


    Du får uppdater oss om några dagar. testa CB med vekoindikator då:)
  • Anatomy

    Jag kan inte riktigt ta in att det är sant. Tänker: Det måste vara fel på testerna, jag känner inget alls på dagtid och bara lite molvärk på kvällen.

  • mammatill2boys
    Anatomy skrev 2018-07-12 08:51:24 följande:

    Jag kan inte riktigt ta in att det är sant. Tänker: Det måste vara fel på testerna, jag känner inget alls på dagtid och bara lite molvärk på kvällen.


    Har aldrig haft några symptom tidigt i mina grav så det är inte konstigt alls tycker jag att du inte känner något:) Mina symptom kom typ i vecka 6:) Grattis:):)
Svar på tråden Olika svar eller inte.