• Äldre 10 Jul 10:42
    5338 visningar
    8 svar
    8
    5338

    Misses abortion?

    Hej, jag var på tidigt ultraljud imorse och det gick inte som vi hade önskat. Dom säger att det är en avbruten graviditet. Dom hittade något annat större som var tokigt sa dom och skickade en remiss till gyn. Jag såg något litet som var ?graviditeten? och sedan det stora bredvid som dominera visste var det var men jag undrar...

    Jag har Inte fått någon blödning alls är det vanligt att graviditeten avbryts men att det stannar kvar? Mår så dåligt just nu och har hundra frågor.. Någon som har vart med om samma?

  • Svar på tråden Misses abortion?
  • Äldre 10 Jul 10:58
    #1

    Japp det är vanligt. Bara att gå vidare men vet att det är väldigt sorgligt och jobbigt.

  • Äldre 10 Jul 11:20
    #2

    Var det mola dom såg? Druvbörd? Ser ut som massa små bubblor/blåsor.

    Ja det är vanligt med uteblivet missfall. Väldigt vanligt.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 10 Jul 12:04
    #3

    Dom visste inte riktigt, dom skickade en remiss till gyn för utredning. Dom sa att dom aldrig sett liknande förut och kunde inte svara vad det var. Fick en tid på torsdag så ska vänta i två dygn nu på svar :(

  • Äldre 10 Aug 23:47
    #4

    Ts hur har det gått? Har själv gått igenom ett uteblivet missfall. Upptäcktes vid kub och hade då avstannat i vecka 9. Hade ingen blödning eller några tecken på missfall.

  • Äldre 13 Aug 18:06
    #5

    Beklagar så hemskt!

    Fick skrapas 13/7 fick svar nu i fredags att det inte var någon mola. Så det är väl och förblir ett frågetecken antar jag :/

  • Äldre 23 Aug 21:42
    #6

    Beklagar verkligen...har också haft det en gång plus 3 MF...

  • Äldre 29 Aug 15:57
    #7

    Trådstartaren- Jag beklagar, jag har själv haft 6 missfall, varav 2 var ofostriga, 1 kemisk och 3 st MA.

    Vi fick en missfallsutredning efter missfall nr 3, men de hittade inget för de tog för få prover, inte ens ett spermaprov togs

    Vi har sen rest utomlands och sökt hjälp i både Aten, Riga och London och det visade sig att orsaken till våra missfall var dnafel på sperman (kan ej testas i Sverige) samt att jag har flera immunproblem som orsakar missfallen (kan heller inte testas för i Sverige).

    Jag hoppas det går bra för er vid nästa försök, men annars kan man få en missfallsutredning efter 3e gången, annars sök er utomlands, där finns mycket mer kunskap om fertilitetsproblem än i Sverige.

  • Äldre 20 Sep 21:41
    #8

    Vi har gjort MF utredning som inte visade ngt fel. Skickade en egentemiss till reproduktionscentrum häromdagen och fick remisser tillbaka i form av blodprover på mig och spermaanalys på mannen. Första gången han ska få lämna det.

Svar på tråden Misses abortion?