• Äldre 10 Jul 13:09
    2023 visningar
    2 svar
    2
    2023

    Sömnproblem

    Hej!

    De 3 senaste dagarna har jag sovit väldligt konstigt lider av ångest o stress i vanliga fall men tar attarax så brukar sova som en stock.. men nu när jag inte pluggar brukar jag typ somna 03.00 sen vakna runt 12 -1 . Men de 3 senaste dagarna har jag vaknat typ 7 -8 som innebär att jag fått ungefär 4 timmar sömn. Sen försöker jag somna om då känns de som jag sover väldigt ytligt till 10 då vaknar jag igen sen sover jag ytligt till typ 12. Är orolig att de ska alltid vara såhär.. Är i Turkiet just nu och de blir väldigt just i rummet runt 7 kan det bidra till detta? Min bror sa att när vi sov i samma rum förrut att jag slutade andas ett tag när jag sov.. låter som sömnapne.. Är väldigt känslig för lite sömn eftersom min ångest osv blir värre. Vad tror ni är detta nåt som kommer gå över?

    Tack..

  • Svar på tråden Sömnproblem
  • Äldre 10 Jul 18:21
    #1

    Jag tror definitivt det går över. Låter som väldigt många, med eller utan pngestproblematik skulle kunna ha några dagar av för lite sömn.

    Det som (tyvärr) gäller är:

    mörkt och svalt rum

    Regelbundna sömntider

    Lagom motion och bra mat. Inte kaffe för sent på kvällen.

    När man byter miljö kan det påverka sömnen. Ta en extea Atarax.

    :)

  • Äldre 11 Jul 10:15
    #2
    Noralinnea skrev 2018-07-10 18:21:42 följande:

    Jag tror definitivt det går över. Låter som väldigt många, med eller utan pngestproblematik skulle kunna ha några dagar av för lite sömn.

    Det som (tyvärr) gäller är:

    mörkt och svalt rum

    Regelbundna sömntider

    Lagom motion och bra mat. Inte kaffe för sent på kvällen.

    När man byter miljö kan det påverka sömnen. Ta en extea Atarax.

    :)


    Tack för dina råd.. samma sak idag sov ungefär 5-6 timmar sen låg jag typ o halv sov i 2 timmar
Svar på tråden Sömnproblem