• lumin88

    Orolig, sömnproblem, hjälp!

    Är gravid i vecka 10 och är så OROLIG! Försökt få barn sedan början av 2015 och har fått 5 missfall under tiden och är helt säker nu på att något är fel (ofostrig graviditet eller MA) haft jätteont några veckor och nu är alla symtom HELT borta.

    Har senaste 2 veckorna inte kunnat sova mer än 2 timmar per natt och det är ohållbart då jag har en 6åring hemma som har sommarlov, orkar ju inte sysselsätta henne.

    BM sa att om jag vill kolla det så får jag gå till en privat BM men den enda som finns i stan har semester till mitt i augusti och närmaste förutom hon är 15+ mil bort.

    Vad ska jag göra? Har sådan ångest och känner mig som en dålig mamma till min 6åring.

    Dom gör inte Rul förrens vecka 19 här, vill inte gå så länge om fostret dött..

  • Svar på tråden Orolig, sömnproblem, hjälp!
  • Jag är bara jag

    Att symptomen fösvinner runt den veckan är normalt och vanligt. Kallas spökveckor just för att man inget känner och ännu inte är tjock. Privat VUL hos läkare mitt i sommaren är svårt att få för många har semesterstängt. Kan du tänka dig att åka en bit bort så kanske det finns nån.
    Hur du ska hantera oron tills dess har jag inget bra svar på... Jag trodde inte jag skulle få barn förrän mitt första barn var fött. Hade kämpat i 10 år och minst 4 m.f så oron fanns där konstant.

    Det du kan göra- om n inte dom också har sommarstängt- är att skicka in blodprov för att kolla hcg på Werlab/Werlabs. Hcg ger en hint om hur det står till i alla fall.

  • Kellie13
    lumin88 skrev 2018-07-10 14:36:14 följande:

    Är gravid i vecka 10 och är så OROLIG! Försökt få barn sedan början av 2015 och har fått 5 missfall under tiden och är helt säker nu på att något är fel (ofostrig graviditet eller MA) haft jätteont några veckor och nu är alla symtom HELT borta.

    Har senaste 2 veckorna inte kunnat sova mer än 2 timmar per natt och det är ohållbart då jag har en 6åring hemma som har sommarlov, orkar ju inte sysselsätta henne.

    BM sa att om jag vill kolla det så får jag gå till en privat BM men den enda som finns i stan har semester till mitt i augusti och närmaste förutom hon är 15+ mil bort.

    Vad ska jag göra? Har sådan ångest och känner mig som en dålig mamma till min 6åring.

    Dom gör inte Rul förrens vecka 19 här, vill inte gå så länge om fostret dött..


    Kan du inte köpa ett angelsound? Det lugnade mig mycket i början.
  • lumin88
    Kellie13 skrev 2018-07-10 16:21:28 följande:

    Kan du inte köpa ett angelsound? Det lugnade mig mycket i början.


    Jag har en doppler men hittar inte bebisens hjärtslag, endast min egen puls och swoshet från navelsträngen (vet dock inte om de betyder att bebisen är ok?)

    Är överviktig och svårare att hitta hjärtslag då :/
  • Kronärtskockan
    lumin88 skrev 2018-07-10 17:49:40 följande:

    Jag har en doppler men hittar inte bebisens hjärtslag, endast min egen puls och swoshet från navelsträngen (vet dock inte om de betyder att bebisen är ok?)

    Är överviktig och svårare att hitta hjärtslag då :/


    Jag tror det är väldigt svårt att hitta hjärtslag i vecka 10...min kompis fick inte komma till bm och lyssna när hon var i v 17 för de sa att så tidigt kan de vara svårt att hitta och då blir man bara mer oroad
  • Kellie13
    lumin88 skrev 2018-07-10 17:49:40 följande:
    Jag har en doppler men hittar inte bebisens hjärtslag, endast min egen puls och swoshet från navelsträngen (vet dock inte om de betyder att bebisen är ok?)

    Är överviktig och svårare att hitta hjärtslag då :/
    aha oki
Svar på tråden Orolig, sömnproblem, hjälp!