• Anonym (Nervö­s!)
    Äldre 10 Jul 16:14
    9245 visningar
    33 svar
    33
    9245

    Är det här för mycket begärt av förlossningen?

    Jag vill bli behandlad på samma sätt som övriga patienter
    Jag vill bli lyssnad på
    Jag vill inte bli överkörd
    jag vill inte bli ljugen för
    Jag vill inte bli behandlad som utvecklingsstörd
    Jag vill inte bli behandlad som psykiskt sjuk
    Jag vill inte bli skriken på att skynda mig när jag inte ens kan gå p.g.a kraftiga värkar
    Jag vill inte bli tvingad till icke medicinskt nödvändiga åtgärder
     Om personalen har för vana att gratulera nyblivna mammor vill även jag bli gratulerad
    Om personalen har för vana att bjuda nyblivna mammor på fika vill även jag bli bjuden

    Mitt första barns födelse var en skräckupplevelse jag valt att förtränga. Jag blev behandlad precis som jag skrev ovan att jag inte vill bli behandlad nästa gång. Har bytt sjukhus nu, men gruvar mig ändå! Läkaren på antenatalen har sagt att de har INGA skyldigheter gentemot mig och han har även antytt annat som gör att jag befarar att det blir samma visa igen...

    Är det verkligen för mycket begärt att vilja bli behandlad med nån uns av respekt?!

  • Svar på tråden Är det här för mycket begärt av förlossningen?
  • Äldre 10 Jul 16:17
    #1

    Varför skulle du inte bli behandlad som alla andra?

  • Äldre 10 Jul 16:25
    #2

    Vad hände första förlossningen? Vad var annorlunda? Har DU gjort något du inte borde ha gjort som lett till personalens avvikande omhändertagande? Eller var det bara fel av personalen?


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (???)
    Äldre 10 Jul 17:02
    #3

    Varför blev du behandlad så illa?

  • Anonym (fd heroin­ista)
    Äldre 10 Jul 17:14
    #4

    Men hjälp, vad hände egentligen på dinn förra förlossning och vad ansåg de har för orsaker till att behandla dig så? Till och med jag som var läkande heroinmissbrukare och födde ett barn med abstinens blev behandlad med respekt, fick all uppmuntran och påhejningar man kan få och gratulationer och fika efteråt trots att jag verkligen inte förtjänade det.

  • Anonym (Nervö­s!) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 22:17
    #5
    Iowhannah skrev 2018-07-10 16:17:00 följande:
    Varför skulle du inte bli behandlad som alla andra?
    För att jag inte blev det sist.
  • Anonym (Nervö­s!) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 22:22
    #6
    EpicNurse skrev 2018-07-10 16:25:08 följande:
    Vad hände första förlossningen? Vad var annorlunda? Har DU gjort något du inte borde ha gjort som lett till personalens avvikande omhändertagande? Eller var det bara fel av personalen?
    Jag orkar inte ens tänka på vad som hände, än mindre berätta. Det har framkommit lögn på lögn i efterhand och bemötandet var under all kritik!! Vi pratade med IVO som absolut tyckte vi skulle anmäla, men vi orkade inte ta tag i det tyvärr... Skyll inte på mig bara! Jag var en vanlig patient, men är läkaren psykopat och b.m en idiot så blir det inte bra. Läkaren har skrivit lögner i journalen dessutom som de på detta sjukhus självklart gått på så bemötandet redan på antenatalen har inte varit nån höjdare.
  • Anonym (Nervö­s!) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 22:24
    #7
    Anonym (fd heroinista) skrev 2018-07-10 17:14:52 följande:
    Men hjälp, vad hände egentligen på dinn förra förlossning och vad ansåg de har för orsaker till att behandla dig så? Till och med jag som var läkande heroinmissbrukare och födde ett barn med abstinens blev behandlad med respekt, fick all uppmuntran och påhejningar man kan få och gratulationer och fika efteråt trots att jag verkligen inte förtjänade det.
    Läkaren är psykopat, det är det närmaste jag kommer. Körde sin egen agenda och ljög hela tiden. Aldrig blivit så illa bemött! Du hade tur.
  • Äldre 10 Jul 22:32
    #8
    Anonym (Nervös!) skrev 2018-07-10 22:22:37 följande:

    Jag orkar inte ens tänka på vad som hände, än mindre berätta. Det har framkommit lögn på lögn i efterhand och bemötandet var under all kritik!! Vi pratade med IVO som absolut tyckte vi skulle anmäla, men vi orkade inte ta tag i det tyvärr... Skyll inte på mig bara! Jag var en vanlig patient, men är läkaren psykopat och b.m en idiot så blir det inte bra. Läkaren har skrivit lögner i journalen dessutom som de på detta sjukhus självklart gått på så bemötandet redan på antenatalen har inte varit nån höjdare.


    Skyller inte på någon. Bad bara om mer info för att kunna luska ut varför det blev så fel.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 10 Jul 23:21
    #9

    Vad var din roll under förlossningen? Låter inte som att du var födande mamman eftersom du skriver att du också vill bli gratulerad precis som mamman. Om du inte är den som föder så kan du inte begära att bli behandlad som patient för det är du ju inte. Däremot självklart ska du bli behandlad respektfullt och professionellt.

  • Anonym (N)
    Äldre 10 Jul 23:44
    #10
    +1
    Anonym (Nervös!) skrev 2018-07-10 22:24:40 följande:

    Läkaren är psykopat, det är det närmaste jag kommer. Körde sin egen agenda och ljög hela tiden. Aldrig blivit så illa bemött! Du hade tur.


    Nu får du lägga av. Hon hade inte tur. Hon blev behandlad som de allra flesta blir och ska bli behandlade. Det var du som hade otur. Och blir det lika katastrof denna gången är det nog på sin plats att börja se om man själv betett sig dåligt som gör att personalen inte lyckats hålla sig professionella mot dig.
Svar på tråden Är det här för mycket begärt av förlossningen?