• hanna98

    Sönderstressad

    Hur ska jag göra för att minska min stress?

    När jag jobbar är jag stressad över att hinna med allting, är vårdbiträde på ett äldreboende. Under tiden stressar jag över allt jag ska hinna med efter jobbet - Jag ska handla, städa, tömma disken, duscha, laga mat.
    När jag kommer hem stressar jag över att jag sällan har tid och träffa vänner och familj på grund av att jag jobbar så mycket och stressar över att jag kanske förlorar dom eller att mina föräldrar eller farmödrar dör snart och då har jag inte spenderat nog med tid för dom. Sen på kvällen stressar jag på nytt över jobb, planerar exakta tiden jag ska köra så jag inte kommer försent, vad som ska göras och så vidare. Sen stressar jag på nytt för jag vet allt börjar om imorgon.

    Vid sidan om detta stressar jag även över att jag måste få ett fast jobb med bättre betalt, en bättre bil som inte är så dyr och pendla med eller går sönder.. Vet inte vad jag ska göra. Att tänka att det ordnar sig eller att jag får ta det en annan dag går inte! För jag tänker på allting HELA TIDEN tills jag gjort något åt det! Diskmaskinen måste liksom tömmas nu, känner jag.

  • Svar på tråden Sönderstressad
  • Anonym (Känner igen)

    Jag känner igen mig så väl. Har tyvärr inget bra råd. Jag har ett välbetalt jobb men har exakt samma vardag som dig, så jag tror inte att du kommer ifrån stressen med att byta jobb (såvida du inte har en dålig chef, inte trivs på jobbet eller annat som gör att du känner extra stress).

    Mitt stora problem är att jag har lång pendling till jobbet. Försöker hitta ett jobb närmare där jag bor, det skulle frigöra tid. Kanske är det lika för dig.

    Nej har tyvärr inget bra råd alls utan ville bara skriva att jag känner igen mig exakt...

Svar på tråden Sönderstressad