• Äldre 10 Jul 22:24
    810 visningar
    6 svar
    6
    810

    Orolig och förväntansfull

    Hur säkert är det att man blir gravid när man prickar in ägglossningen? Jag och sambon har försökt bli gravida sedan februari. Varit med om 3 missfall och 2 aborter, sedan 15års ålder.

    Så oron för att inte kunna bli gravid är väldigt stor..

  • Svar på tråden Orolig och förväntansfull
  • Äldre 10 Jul 22:26
    #1

    Det beror på din ålder och hur ofta ni ligger men ca 10-20% när det är optimalt.

    Ha sex en gång varannan dag hela cykeln igenom är det större chans än om ni försöker pricka in äl.

  • Äldre 10 Jul 23:37
    #2

    Köp ett digitalt ägglossningstest som indikerar 4 fertila dagar. Jag blev gravid två gånger och på första försöket med båda! Jag hade tydligen inte så bra koll på äl som jag trodde innan jag började med testerna

  • Äldre 10 Jul 23:39
    #3

    Köp ett digitalt ägglossningstest som indikerar 4 fertila dagar. Jag blev gravid två gånger och på första försöket med båda! Jag hade tydligen inte så bra koll på äl som jag trodde innan jag började med testerna

  • Äldre 11 Jul 00:55
    #4

    Har tagit äl test som visar dem 2 mest fertila dagarna och vi har haft sex både före under och efter. Har tidigare haft fel Ang min ägglossning. Äl testerna fick mig att hitta "rätt" eller vad man säger. Då jag haft ont i nedre delen av magen och i bröstvårtorna vilket jag får under ägglossning (fattat att det är ägglossnings symtom nu). Och innan har jag gått efter min mens kalender vilket visar sig nu va helt fel dagar. Så hoppas vi prickat in rätt nu och att jag har samma tur som du ! :)

  • Äldre 11 Jul 05:41
    #5
    Tjej261991 skrev 2018-07-11 00:55:56 följande:

    Har tagit äl test som visar dem 2 mest fertila dagarna och vi har haft sex både före under och efter. Har tidigare haft fel Ang min ägglossning. Äl testerna fick mig att hitta "rätt" eller vad man säger. Då jag haft ont i nedre delen av magen och i bröstvårtorna vilket jag får under ägglossning (fattat att det är ägglossnings symtom nu). Och innan har jag gått efter min mens kalender vilket visar sig nu va helt fel dagar. Så hoppas vi prickat in rätt nu och att jag har samma tur som du ! :)


    Hoppas!! Håller tummarna!
  • Äldre 11 Jul 23:33
    #6

    Håller tummarna! ????????

Svar på tråden Orolig och förväntansfull